• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Falsk/franken Snowflake på TTT

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gastons ser faktiskt ut använda sig av samma typsnitt som på intyget, här från en annons jag googlade fram:
gastons-ur-logga.jpg

Så om nu intyget är äkta så kommer jag inte lita på något intyg Gastons utfärdat. Intressant sedan är säljaren med många aliases: Royalwatches, Ziyanak Serdar, Watchmania84, watchfreak (skriver ut namnen så det blir sökbart)... Jag börjar bli mer och mer intolerant mot oseriösa säljare, må så vara att han kanske själv blivit blåst på något sätt när han köpte in klockan men här hade det räckt med 2 minuters research för att se att denna inte är äkta. Jag vill kunna förvänta mig att om jag köper genom någon "handlare" att jag åtminstone vet att jag kan lita på att klockan är vad den beskrivs vara.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Snyggt fångat att den verkar falsk. Dock vore det ju väldigt intressant att grå reda på vad säljaren har för syn på detta då han hittat hit ;)
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ja, så är det kanske. Vi kan väl ge killen en chans att berätta mer om hur han upplever situationen, innan vi drar igång KS-drevet.
Jag var egentligen konstruktiv, han skulle få bra goodwill om han öppet förstör replikan :cool:. Men absolut, jag ska ge honom rimlig tid att försvara sig. Ber om ursäkt att jag har haft en hård ton i tråden men det är bara för att det är så hemskt med alla replikor i omlopp.
 

Watchmania84

Cartier
Hej har inte blivit lurat att av gastons Ur. Personen jag köpte av blev jag lurad. Kände att något inte stämde med klockan men när jag gick med den till Börje på gastons Ur och han sa att allt stämde med klockan så litade jag på honom så jag utgick därifrån. Har aldrig lurat någon på någon klocka se gärna mina omdömen på tradera är seriös säljare.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Hej har inte blivit lurat att av gastons Ur. Personen jag köpte av blev jag lurad. Kände att något inte stämde med klockan men när jag gick med den till Börje på gastons Ur och han sa att allt stämde med klockan så litade jag på honom så jag utgick därifrån. Har aldrig lurat någon på någon klocka se gärna mina omdömen på tradera är seriös säljare.
Förstår inte vad du menar. Du blev lurad av den person som sålde klockan till dig? Du gick sedan med klockan till Gastons Ur och fick ett "äkthetsintyg" på klockan?
 

Watchmania84

Cartier
Öppnade case på paypal där jag fick tillbaks mina pengar och han sin klocka. Mycket vintage klockor som är fejk idag så man får akta sig.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Öppnade case på paypal där jag fick tillbaks mina pengar och han sin klocka. Mycket vintage klockor som är fejk idag så man får akta sig.

Bra att det löste sig för dig men frågan är hur du inte kan påstå att du är lurad av Gaston när han uppenbarligen godkänt en bastard? Jag hade varit lika förbannad på honom som på säljaren.
 

Watchmania84

Cartier
Tyvärr så finns det många som skriver intyg hur dom vill. Samma sak med säljare idag har sätt att dom skriver intyg själva också. Men som sakt klockorna lämnas till Jarl Sandin. Nu vet ni hur fallet ligger till.
 

joca

Patek
2-Faktor
Spännande upplösning på det hela.. Då vet man att man inte ska lita allt för mycket på intyg från Gastons Ur i framtiden, om allt nu är som du säger.
 

Watchmania84

Cartier
Som jag sa hans autograf finns där samt så finns det tel nr där ni an nå han på. Gammal urmakare där jag trodde att han var duktiga vintage klockor men tyvärr så var inte fallet så men skulle inte rekommendera att man fick intyg därifrån.
 

Babinus

Cartier
Jag har aldrig sett ett äkthetsintyg förr, men ser de verkligen så där simpla ut? Då är de ju ingenting att lita på. Det är ju piece of a cake att förfalska en sådan där med photoshop.

Edit: Detta skriver jag utan att påstå hur det ligger till med just detta intyg, men jag blir verkligen förvånad om äkthetsintyg ser ut så där. Snacka om mumma för bedragare.
 

Freddie L

Panerai
Nu var det ju ett annat fall med felaktigt värderingsintyg i Gbg för inte jättelänge sedan. Kan det ha varit en Rolex på Sandin? Har försökt söka men inte hittat, någon som minns?

Edit: Nej, det var Bergströms! Ingen skugga på Jarl Sandin.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tyvärr så finns det många som skriver intyg hur dom vill. Samma sak med säljare idag har sätt att dom skriver intyg själva också. Men som sakt klockorna lämnas till Jarl Sandin. Nu vet ni hur fallet ligger till.
Tack för dina svar, kul att se en säljare vid såna här omständigheter ta sig tid och besvara vårt gnällande. Måste du skicka tillbaka klockan till personen du köpte den av? Annars är jag fortfarande för en "offentlig hängning" av det där objektet på youtube :cool:
Inspiration:
 
Topp