• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Familjeresa över jul & nyår...suck..

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Som rubriken låter så är jag i behov av lite tips på bra resmål för hela stora familjen.

I familjen igår 8 vuxna och 5 barn i blandade åldrar från 2.3 år till 9.
Min första spontana tanke var att hyra hus i Florida. Key West eller något liknande men vart lite nedröstad pga för mycket storstad känsla..
En annan tanke av hövdingen (VDn för familjen) var att hyra en större skuta av något slag och hänga på den i en vecka eller två alá Kennedys i något varmt vatten.
Men min fråga till er är vad ni skulle kunna rekommendera för resmål för "större grupper"
Gärna något som passar alla typer av människor, både hotell och hus/båt hyrning är aktuellt.

Hajhaj


Uppskattar svar
 

MrPlow

Rolex
Som rubriken låter så är jag i behov av lite tips på bra resmål för hela stora familjen.

I familjen igår 8 vuxna och 5 barn i blandade åldrar från 2.3 år till 9.
Min första spontana tanke var att hyra hus i Florida. Key West eller något liknande men vart lite nedröstad pga för mycket storstad känsla..
En annan tanke av hövdingen (VDn för familjen) var att hyra en större skuta av något slag och hänga på den i en vecka eller två alá Kennedys i något varmt vatten.
Men min fråga till er är vad ni skulle kunna rekommendera för resmål för "större grupper"
Gärna något som passar alla typer av människor, både hotell och hus/båt hyrning är aktuellt.

Hajhaj


Uppskattar svar
Key West storstad? WTF? Miami är ju knappt en storstad...

Funderat på Thailand?

5 barn! Det blir dyrt att flyga :)
 

MrPlow

Rolex
Haha det har vi räknat med kan jag lova ;) ;)

Dubai har också vart uppe på tal..
Ja, Dubai är ju bra också svårare att hyra något där. Men en lägenhet måste gå att få tag på.
Är det hotell som gäller i Thailand eller?
Samt två veckor antar jag att du menar?

I Thailand kan du ju hitta stora hus att hyra. Hotellen blir ju betydligt billigare än i Dubai/Keys. Men flygresan dyrare jämfört med Dubai.

Vädret är nog som bäst i Thailand.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Dubai kan vara småkallt kring nyår. För all del skönt om ni inte bara planerar vrålpress på beachen. Tempen kring 20-25. Det är absolut inga problem att hitta boende. Hitta en serviced apartment i något fint hotell så har ni allt ni behöver.

Kolla in Al Qasr:

http://www.jumeirah.com/en/hotels-resorts/dubai/madinat-jumeirah/malakiya-villas/

Flyg kan antingen vara superbilligt med Norwegian eller bra med Emirates.
 
Först tänkte jag på Sri Lanka, men det är lite för mycket av ett utvecklingsland för att barnen ska bli nöjda också.

Slår ett slag för Vietnam, så fruktansvärt billigt. Kör en vecka i Ho Chi Minh och en vecka på Phu Quoc.
 
Topp