• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"fantomkostnad" - Servicekostnad seiko 7002

Då är det så att min nyinköpta Seiko 7002-7001 verkar stanna lite då och då (behöver skaka till den för att den ska gå igen) och jag har därför pratat med säljaren som sa att jag har två alternativ:

- Skicka tillbaka den för att få den fixad av dem (tar lång tid och frakt är inte glad för fraktbolag över havet)

- Se vad en servicekostnad kostar här och få det betalt av säljaren (om denna är rimlig enligt honom)


Alternativ 2 är ju mest aktuell för mig men tror inte någon tar sig an detta jobbet så tänkte därför utföra servicen själv, men vänder mig till er för att veta en rimlig kostnad för detta?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Betalade 85 us dollar för att serva min gamla 6105:a
Då löste jag frakten med en kompis som bor over there. Han tog med sig den dit, och tillbaka.
I Svedala är det nog svårt att få en service utförd under 1500-2000 hos urmakare.......min gissning i alla fall.

Värt det......absolut......dock dock den in vatten direkt efter ett bad...men det är en annan story...
 
Jo det är det jag misstänker. Det är inte lönt att utföra en service i Sverige pga priset.

Men om jag skulle utföra den själv, vad tycker ni att jag bör säga?
 
Topp