• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Farfarsklocka (omega)

badger

Breitling
Hej,

Nån som sitter på lite kunskap om Omegan nedan? Den har tillhört min farfar och jag är nyfiken på hur gammal den kan vara, modellbeteckning, ungefärligt pris etc (fast den är inte till salu). Mina googlingar talar för att det sitter ett cal 265 urverk i men jag är en lekman i ämnet. Vad är uppfattningen om att bära klockor med Radium-färg på visarna (som jag misstänker att klockan har)?

Tips på bra serviceställe i Stockholm och en fingervisning om kostnad vore också välkommet.

Mvh,
B
 

badger

Breitling
Här är bilden också :)
MwRXZqR.jpg
 

Reize

Omega
Min gissning om åldern är sent 40-tal/tidigt 50-tal. Zontavlor som den här (två olika färger eller ringar på urtavlan) var populära då. Länken är med all säkerhet inte original, sätt på ett matchande läderband, vet jag!

Priset ligger nog ungefär på samma nivå som det skulle kosta att ge klockan service; någonstans runt 3000kr.
 

badger

Breitling
Min gissning om åldern är sent 40-tal/tidigt 50-tal. Zontavlor som den här (två olika färger eller ringar på urtavlan) var populära då. Länken är med all säkerhet inte original, sätt på ett matchande läderband, vet jag!

Priset ligger nog ungefär på samma nivå som det skulle kosta att ge klockan service; någonstans runt 3000kr.

Tack och ja ett läderband kommer det bli så småningom. Kan man köpa det på nån bra webshop?
 
Topp