• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fars gamla klocka Certina DS3

image.jpeg Hej
Gick igenom lite gamla saker efter far min idag och hittade en klocka i en låda. Sökte på Google och fan att den verkade uppskattad av många klockintreserade. Det är en Certina Quartz. DS-3 PH200m. Skulle vara mycket tacksam om jag kunde få lite tips om var jag ev kan sälja den och vad den ungefär betingar för värde..... Eller kanske byta med någon mot annan klocka att ha. Tackar på förhand.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    183.6 KB · Visningar: 171

Sjobedan

Rolex
Bäst svar får du nog i Vintagedelen av forumet.

En ren gissning gällande pris är runt 5-6k. (rätta mig gärna om jag har fel)
 

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpeg Hej
Gick igenom lite gamla saker efter far min idag och hittade en klocka i en låda. Sökte på Google och fan att den verkade uppskattad av många klockintreserade. Det är en Certina Quartz. DS-3 PH200m. Skulle vara mycket tacksam om jag kunde få lite tips om var jag ev kan sälja den och vad den ungefär betingar för värde..... Eller kanske byta med någon mot annan klocka att ha. Tackar på förhand.
4-5000 i värde. Kul klocka.
Varför vill du inte behålla?
Sälj här.

Här är en som pris ref. Svart med finare insert o glas..

https://klocksnack.se/threads/certina-ds-3-ph200m.51006/
 
Tack snälla ni för era svar. Kommer nog inte att använda klockan så därför kanske jag säljer den. Min "klockönskan) är att kunna köpa en "helstålsklocka" från Suunto som skulle passa mig bra eftersom jag är mycket ute i naturen/fiskar etc. Kanske någon här har en till övers och vill göra ett byte? Såg på reglerna att man måste ha varit medlem ett tag och skrivit ett ex antal inlägg innan man får sälja något här via den rubriken. Får väl prata på här ett tag till så jag är ok......
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Tack snälla ni för era svar. Kommer nog inte att använda klockan så därför kanske jag säljer den. Min "klockönskan) är att kunna köpa en "helstålsklocka" från Suunto som skulle passa mig bra eftersom jag är mycket ute i naturen/fiskar etc. Kanske någon här har en till övers och vill göra ett byte? Såg på reglerna att man måste ha varit medlem ett tag och skrivit ett ex antal inlägg innan man får sälja något här via den rubriken. Får väl prata på här ett tag till så jag är ok......
Skriv lite i några andra trådar med så är är du snart uppe i tillräckligt antal för att kunna posta i köp / sälj. Här finns mycket annat trevligt utöver köp/sälj......
 
Topp