• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fars gamla omega

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Idag tog farsan fram ett omega fickur som han fått av sin far. Det finns en fantastisk historia om uret vilket jag kanske återkommer till, men här är några frågor.
Uret står helt still och behöver givetvis servas. Går det alltid att serva ett ur som förmodligen är från 40talet, eller kan det bli problem att hitta ev delar?
Vad är en rimlig servicekostnad?
Vad skulle ett värde ligga på för detta guldur? (mamma är mer intresserad av värdet än jag. Uret kommer ändå aldrig att säljas) Uret är ca 50mm.
DSC_0275-01.jpeg
DSC_0276-01.jpeg
DSC_0277-01.jpeg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Enligt serienummret på verket verkar den vara från 1910-1915. Oftast går det nog att serva gamla omega? även om det kanske blir dyrt om det är många delar som måste bytas. Bor du i stockholmsområdet skulle jag hört av mig till farfars klocka ellet abc.

Omega.jpg
 
Topp