• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fattar inte vad FB håller på med - marknadsför kopior

larra64

Rolex
Var nyss in på mitt FB-flöde. Rätt logiskt så kommer det upp en del klockkopplade annonser. Under en annons för Tradera så dök denna upp. Jag har skurit den så att länkadressen inte kom med. Går man in på sajten så är det en ren kopieförsäljning, alltså inga homager. Det sistnämnda har jag inga problem med, men fattar inte att FB kan upplåta annonsutrymme åt försäljning av rena kopior. Och det är inte första gången. Se bilden.
Skärmavbild 2016-04-11 kl. 16.50.36.png
 

larra64

Rolex
Inte aktuellt. Jobbar i en bransch där vi vill att folk läser annonser på nätet. Dock så publicerar vi inte annonser som inbjuder till brott eller är brott.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
För att inte tala om dessa förbannade "Ray-Ban"-annonser med "90 procent av, denna dag bara"... FB har uppenbarligen inga skrupler alls om vilka annonser de tillåter.
 

Brydlon

Breitling
Så länge du inte laddar upp en bild med bröstvårtor...då djävlar! Världen är uppochned, suck!
 

SimonJE

Omega
Inte aktuellt. Jobbar i en bransch där vi vill att folk läser annonser på nätet. Dock så publicerar vi inte annonser som inbjuder till brott eller är brott.
Hur jobbar ni för att minska användandet av Adblock? Finns ju inte en jävel som vill ha reklam nerkört i halsen. Trivs du med reklamen på alla webbsidor?
 

Wiliamo

Panerai
Cookies, visar annonser på sidor man besökt eller googlat på. Busted.
Fast det är ju inte så relevant, betyder ju inte att man suttit och klickat hem massa varumärkesförfalskade klockor. Kan lika gärna betyda att man surfat KS eller annan valfri sida som innehåller orden "klockor", "armbandsur" eller "Rolex"
 

LEC16

Cartier
2-Faktor
Hur jobbar ni för att minska användandet av Adblock? Finns ju inte en jävel som vill ha reklam nerkört i halsen. Trivs du med reklamen på alla webbsidor?

Jag arbetar också med annonsering, Det finns en del personer som inte tycker om det. Samtidigt vill du att hemsidor av dina intressen ska finnas kvar, dessa hemsidor behöver någon form av intäkt för att överleva. Inte ens KS är utan annonser, det ska vi inte glömma.

Förstår inte heller hur Facebook tillåtit detta för övrigt, också sett den annonsen
 

McOak

Omega
Så som jag har förstått det baserar Facebook annonseringen på de sidor du i övrigt har besökt. Har du varit inne på klockrelaterade hemsidor dyker således likartad reklam upp. Sen att det råkar vara från ett företag som sysselsätter sig med att sälja fakes är som sagt näst intill pinsamt. Någon nivå borde de hålla kan man tycka, förutsatt att de inte resonerar att pengar är pengar :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Facebook har inte tid att granska annonser i den detalj att de kollar upp exakt vad som säljs utan kollar endast upp om annonsören skött annonseringen korrekt. Dessutom vill ju Facebook tjäna pengar. De har inte klockexperter (eller experter på alla andra varor som marknadsförs) på Facebook då det skulle krävas alldeles för många resurser.

Jag tycker det är fel - men det är inte direkt konstigt att det "tillåts" annonseras.

Det finns väl anmälningsknappar förresten?
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Får samma i mitt flöde..
Riktigt tråkigt ändå. Förstår ju att det har att göra med att jag söker efter mycket klockor på nätet, men kan dom inte banna denna typ av reklam och istället reklamera nya märken a la Knut Gadd?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag får också samma. Sjukt segt.
Riktigt dåligt av Facebook. Nästan så jag hoppas att Swatch group/Richemont/Rolex mfl stämmer dem.
 

Oniel

Panerai
blir riktigt irriterad när sidor som dessa marknadsför sig som om de skulle sälja äkta varor. Om man kan något om klockor vet man att det inte funkar så men om man inte har koll kan jag tänka mig att några blir lurade?
 
Topp