• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Favorittråd?

par

Patek
2-Faktor
Man missar lätt en hel del kul och informativt som skriv här. Är man borta en vecka är man ju vilsen igen:)

Det kan vara allt från en tråd med matnyttig kunskap till bara en fylld med fantastiska bilder.

Därför tycker jag vi ska tipsa om vilken som är din favorittråd på KS!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det måste vara någon av "dagens klocktrådar". Den enda klocktråden eller dagens vintagetråd!
Maxtråden med Rolle är ju mycket läsvärd. Alla faktatrådar! Unboxingtrådar är ju alltid spännande.!

Det finns många att välja mellan!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Bra tänkt, tycker jag. En av mina favorittrådar är den gigantiska Explorer-tråden "The Explorer II enigma" på rolexforums.com, men det beror ju på min personliga smak.

Ett tips för forumet, dock, är bildtrådarna från R-L-X.de, där det finns samlade bildtrådar som lever och uppdateras nästan dagligen av medlemmarna. Det finns ju en sådan tråd här också, men på R-L-X är den tematisk, med Submariner, GMT, Vintage, Explorer, Datejust, "Kändisar och Rolex", etc. Och om man inte hittar trådarna så finns en fixerad tråd med hänvisningar.

Detta kanske skulle kunna vara något för forumet, att ha en fast tråd med länkar till tematiska trådar som därför kan hållas samman och växa:

Dagens-tråden finns redan.
Kändistråden finns också.
Sko-klocka-tråd finns.
Date/datejust-tråd finns.
Guldtråd?
Seikotråd finns väl också?
Fix/trix-tråd kanske också finns. (Tycker jag själv vore toppen, då det finns så många som gör roliga modifikationer plus fixar själv här).
Pekfingertråd finns.
Kläd-klock-tråd finns väl också?
...

Tror det redan finns mycket... gäller bara att hitta tillbaka till dem...

mvh A
 
Topp