Kan någon förklara detta för mig? Ommålade tavlor och varför dessa finns i Indien?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HMT är ju som nämnts ett indiskt klockmärke. Rätt lattjo modeller och kollar du lite på ex WUS hittar du tom ett rätt stort gäng som samlar på just HMT...
Jag antar att din frågeställning kanske borde vara:
Hur hamnar det så mycket knasig 'vintage' i Indien?
De hamnar inte i indien, de skapas där. Billig arbetskraft mm.Ja men tack för konsulteringen kommunikationsexperten... bara att fakturera mitt ass......
Låt mig omformulera mig...
-Hur hamnar det så mycket knasig 'vintage' i Indien?
Kan någon förklara detta för mig? Ommålade tavlor och varför dessa finns i Indien?
Men varför målas alla tavlor om, är de verkligen så förstörda från början?
Vet inte hur det är med tavlorna, men boetterna som varit i Indien ett tag får ganska mycket stryk, kolla bara hur man ser skador på dem trots all polering. Tror det har med klimatet att göra.
Men varför målas alla tavlor om, är de verkligen så förstörda från början?
Gott om hantverkare och ont om nya klockor. Dessutom verkar man tycka att saker ska underhållas och vill man förbättra med en skojigare tavelfärg så är det OK. Och det gör ju hantverkaren på hörnet lika bra som någon annan... Lite annan inställning än i europa, men jag skulle lätt kunna köpa en hiskelig favre leuba på plats och bära som en kul indien-kitsch-grej...