• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Favre Leuba, HMT och Indien...

Och är verkligen tavlorna i så ruttet skick innan, så de måste måla om dem i allsköns grälla färger?

Man får nog skilja på HMT som är ett indiskt märke och ommålade tavlor från alla möjliga märken. Kan inte så mycket om det men tror inte att man bollar ihop HMT med "måleri o rusta upp för billigaste peng ställena ". I vilket fall som helst så har jag noll förståelse för det sistnämnda.

HMT är ju som nämnts ett indiskt klockmärke. Rätt lattjo modeller och kollar du lite på ex WUS hittar du tom ett rätt stort gäng som samlar på just HMT...

Jag antar att din frågeställning kanske borde vara:

Hur hamnar det så mycket knasig 'vintage' i Indien?

;)

HMT är ju som nämnts ett indiskt klockmärke. Rätt lattjo modeller och kollar du lite på ex WUS hittar du tom ett rätt stort gäng som samlar på just HMT...

Jag antar att din frågeställning kanske borde vara:

Hur hamnar det så mycket knasig 'vintage' i Indien?

;)

Ja men tack för konsulteringen kommunikationsexperten... bara att fakturera mitt ass...... :D

Låt mig omformulera mig...

-Hur hamnar det så mycket knasig 'vintage' i Indien?

Kan någon förklara detta för mig? Ommålade tavlor och varför dessa finns i Indien?

HMT är indiska och Favre Leuba var ett av få märken som fanns att köpa i Indien på 40/50 talet. (Vill minnas West End Watch var ett annat, du lär kunna hitta "restored" varianter av dessa också).

Ang. varför så mycket kreativt fixat vintage finns där, kolla dokumentären "Welcome to India". Det som ses som skräp/skrot i resten av världen driver en hel del verksamhet där...

Gott om hantverkare och ont om nya klockor. Dessutom verkar man tycka att saker ska underhållas och vill man förbättra med en skojigare tavelfärg så är det OK. Och det gör ju hantverkaren på hörnet lika bra som någon annan... Lite annan inställning än i europa, men jag skulle lätt kunna köpa en hiskelig favre leuba på plats och bära som en kul indien-kitsch-grej...

Gott om hantverkare och ont om nya klockor. Dessutom verkar man tycka att saker ska underhållas och vill man förbättra med en skojigare tavelfärg så är det OK. Och det gör ju hantverkaren på hörnet lika bra som någon annan... Lite annan inställning än i europa, men jag skulle lätt kunna köpa en hiskelig favre leuba på plats och bära som en kul indien-kitsch-grej...

:) haha... funkar kanon med färgglada pärlarmband och en avslappnad livsinställning, jag är på!

Tillbaka
Topp