• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Favre-Leuba Raider Sea King 41mm (Baselworld 2018)

Diver72

Basic
Har vi en nästa klockköp tråd?

let's drool together

https://monochrome-watches.com/favre-leuba-raider-sea-king-hands-on-specs-price/
Favre-Leuba-Raider-Sea-King-41mm-5.jpg

ser extremt stor ut?
41mm så inte extremstor. Den något billiga och fyrkantiga boetten gör nog att den känns rätt stor, men en tool/dykarklocka kan ju få göra det.

Favre-Leubas klockor känns väldigt vintigeinspirerade, i alla fall de dyk/tool klockor jag sett. Jämför bara med klockan jag bär idag. En Technos från sextio/sjuttiotalet. Inte samba typ av boett, men ändå.

B147D9EC-6289-4837-A2E2-295217CBD31A.jpeg

41mm så inte extremstor. Den något billiga och fyrkantiga boetten gör nog att den känns rätt stor, men en tool/dykarklocka kan ju få göra det.

Favre-Leubas klockor känns väldigt vintigeinspirerade, i alla fall de dyk/tool klockor jag sett. Jämför bara med klockan jag bär idag. En Technos från sextio/sjuttiotalet. Inte samba typ av boett, men ändå.

B147D9EC-6289-4837-A2E2-295217CBD31A.jpeg
Ja jag syftade på längden egentligen. Ser ut att vara dubbelt så lång som bred 82mm lång.
Sen tror jag inte Favres boetter är billiga ;)

Nytt för mig, tydligen näst äldsta klockmärket i Schweiz (1737). Mycket trevligt nämns om klockan i länken ovan. 41 är smärtgräns men det finns ett dykarv här.

Tillbaka
Topp