• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FedEx imponerar?

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Ska3080rmavbild2014-11-20kl075331_zps8c29a507.png


Kan detta lilla paket tänkas komma redan idag tro!?

:woot:
 

MBx

Cartier
Fick hem en klocka från Tyskland på ett dygn med FedEx. Det sista momentet krävde ett samtal med chauffören för att lägga om rutten för att jag skulle hinna hem.:)

Mycket bra service av FedEx (jämfört med UPS och Posten).

Håller tummarna för dig JoakimS.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Ser ganska normalt ut leveranstidsmässigt. Har köpt flera grejer med Fedex från olika delar av Europa och frakttiden brukar ligga på ca 24 timmar. Hoppas ditt paket anländer som det ska nu då :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fedex verkar vara den budfirma som är snabbast av de jag testat (UPS, Fedex, DHL), men fy satan vad jobbiga de är när de ska lämna av grejer hemma. Sist fick jag varken ändra till min jobbadress eller hämta på deras station. Slutade med att de lämnade en rätt dyr klocka på trappan.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Fedex verkar vara den budfirma som är snabbast av de jag testat (UPS, Fedex, DHL), men fy satan vad jobbiga de är när de ska lämna av grejer hemma. Sist fick jag varken ändra till min jobbares eller hämta på deras station. Slutade med att de lämnade en rätt dyr klocka på trappan.

Fattar inte heller varför de är så osmidiga när det väl kommer till den faktiska leveransen. Senaste gången jag fick ett paket av Fedex ville jag justera adressen men fick då reda på att man inte kan ändra adress från det att paketet ligger i bilen för slutleverans. Då är det en omöjlighet att ändra. Kunde inte ringa till chauffören och göra ett undantag heller. Slutade med att jag jobbade hemma den dagen för att vara säker på att inte missa paketet. Alternativet hade varit att skriva en fullmakt och sätta på ytterdörren så att de bara kunde lämna av paketet.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Köpte en klocka från USA i våras. skickades en onsdag fredag eftermiddag kommer fedex killen till jobbet. Snabbt marscherat
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Jag blev så besviken när jag såg det beräknade leveransdatumet. 26/11. Alltså en veckas leveranstid. Men att den nu på en dag redan är i Stockholm från Spanien är ju väldigt glädjande! Sker det fler uppdateringar eller blir jag uppringd härnäst?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag blev så besviken när jag såg det beräknade leveransdatumet. 26/11. Alltså en veckas leveranstid. Men att den nu på en dag redan är i Stockholm från Spanien är ju väldigt glädjande! Sker det fler uppdateringar eller blir jag uppringd härnäst?

Tror de ibland sättet lite fuck up tid i beräknat datum eller så sätter de ett datum där de definitivt bör lyckas med leveransen.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
De gånger jag fått klockor med fedex har de alltid levererat på beräknad dag eller en dag innan. Då jag inte varit hemma så har de lämnat en avi i brevlådan att paketet kan hämtas ut på postens företagscenter.
 

poormans

Rolex
Fattar inte heller varför de är så osmidiga när det väl kommer till den faktiska leveransen. Senaste gången jag fick ett paket av Fedex ville jag justera adressen men fick då reda på att man inte kan ändra adress från det att paketet ligger i bilen för slutleverans. Då är det en omöjlighet att ändra. Kunde inte ringa till chauffören och göra ett undantag heller. Slutade med att jag jobbade hemma den dagen för att vara säker på att inte missa paketet. Alternativet hade varit att skriva en fullmakt och sätta på ytterdörren så att de bara kunde lämna av paketet.


handlar nog mest om chauffören, han som lämnar till mig ringer och kollar av innan leverans är jag inte hemma, ses vi på för båda lämplig plats, mkt enkelt och smidigt, kan bara säga topnotch

särskilt jämfört med ups som inte skickar ut faktura till privatkunder och ska ha betalning i kontanter men kan ej skriva ut kvitto ??? sjukt dålig service

däremot har jag skickat några paket ut i europa med DHL (har en riktig DHL central 5 min bort) och de har ett expresspaket inklusive kartong för 800k som är framme inom 24h om man lämnar innan 17, ingen försäkring dock så har man ingen extra försäkring typ parcelpro eller liknande är man rökt

nackdelen där är att de vill kolla i paketet, jag tror iofs att de bara vill vara säkra på att det inte är något farligt eller olagligt



cheers
christian
 

poormans

Rolex
Jag blev så besviken när jag såg det beräknade leveransdatumet. 26/11. Alltså en veckas leveranstid. Men att den nu på en dag redan är i Stockholm från Spanien är ju väldigt glädjande! Sker det fler uppdateringar eller blir jag uppringd härnäst?


är det economy paket sätter de en vecka för att andra paket med högre prio går före men finns det plats så kommer det givetvis tidigare

cheers
christian
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Chattade med fedex sverige nu. Paketet kommer till göteborg imorgon och kan levereras hem till mig först på måndag.
Spanjorerna är bra mycket snabbare än svenskarna :).
Som er andra har jag ju sjukt "måste-ha-så-snabbt-som-möjligt-behov" så jag bad henne ändra leveransadressen till paketcentralen och så hämtar jag ut paketet där imorgon :)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Chattade med fedex sverige nu. Paketet kommer till göteborg imorgon och kan levereras hem till mig först på måndag.
Spanjorerna är bra mycket snabbare än svenskarna :).
Som er andra har jag ju sjukt "måste-ha-så-snabbt-som-möjligt-behov" så jag bad henne ändra leveransadressen till paketcentralen och så hämtar jag ut paketet där imorgon :)

Värt att hämta på centralen tycker jag. Att vänta över en helg är inte bra för nerverna :D
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Fedex verkar vara den budfirma som är snabbast av de jag testat (UPS, Fedex, DHL), men fy satan vad jobbiga de är när de ska lämna av grejer hemma. Sist fick jag varken ändra till min jobbadress eller hämta på deras station. Slutade med att de lämnade en rätt dyr klocka på trappan.
Fattar inte heller varför de är så osmidiga när det väl kommer till den faktiska leveransen. Senaste gången jag fick ett paket av Fedex ville jag justera adressen men fick då reda på att man inte kan ändra adress från det att paketet ligger i bilen för slutleverans. Då är det en omöjlighet att ändra. Kunde inte ringa till chauffören och göra ett undantag heller. Slutade med att jag jobbade hemma den dagen för att vara säker på att inte missa paketet. Alternativet hade varit att skriva en fullmakt och sätta på ytterdörren så att de bara kunde lämna av paketet.
Jag har aldrig haft problem att få FedEx att leverera till jobbet. Dvs de ringer och säger att de står utanför min adress, jag frågor om de kan köra till jobbet, och får grejorna levererade en stund senare. Kanonservice!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har aldrig haft problem att få FedEx att leverera till jobbet. Dvs de ringer och säger att de står utanför min adress, jag frågor om de kan köra till jobbet, och får grejorna levererade en stund senare. Kanonservice!
Lyllo dig, så funkar det inte i GBG.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Jag har aldrig haft problem att få FedEx att leverera till jobbet. Dvs de ringer och säger att de står utanför min adress, jag frågor om de kan köra till jobbet, och får grejorna levererade en stund senare. Kanonservice!

Brukar inte vara några problem för mig heller, det var kundtjänstmedarbetaren som sa att det går bra att justera adressen så länge inte paketet är på väg för slutleverans. Men å andra sidan får jag känslan av att man får olika svar varje gång man ringer kundtjänsten :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Brukar inte vara några problem för mig heller, det var kundtjänstmedarbetaren som sa att det går bra att justera adressen så länge inte paketet är på väg för slutleverans. Men å andra sidan får jag känslan av att man får olika svar varje gång man ringer kundtjänsten :)
Misstänker att det är enklare för chauffören att leverera till jobbet än att försöka nästa dag.
 
Topp