• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FedEx

Ernesto

Patek
2-Faktor
Efter godkännande från Denke startar jag denna tråd om FedEx eftersom att jag anser det viktigt att olika leverantörer får en GG/BG-tråd, framförallt med den nya returregeln i åtanke.

----------------------------------------------------------

Jag har köpt tjänsten "expressfrakt".

De har krånglat med ett paket. De gav ut paketet till Posten, som därefter gav det till Lantbrevbäraren som i sin tur gav tillbaka det till FedEx. Rörigt va? Men det slutar inte där. Nu är paketet hos Lantbrevbäraren IGEN.

Det slutar inte där heller. De (FedEx) har ljugit gång på gång om information i telefonen, trots att samtalen spelas in. När vi påpekat detta skyller de på kollegor. FedEx sa bland annat att de varit på den skrivna adressen men ingen varit där, enligt FedEx. Det har varit någon på adressen DYGNET RUNT hela veckan bara för att ta emot just det paketet.

De har heller inte tagit sig tiden att berätta allt detta för oss utan jag och mamma har fått jaga de för info.

Förhoppningsvis kommer paketet fram, oskadat, efter alla turer.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Skickat otal gånger med Fedex utan problem. Senast igår skickade jag ett paket till Paris med upphämtning kl16 och det levererades nyss till köparen. Det är ganska bra jobbat kan jag tycka.

Problemet med Fedex blir i de fall där de saknar speditörer på orten där det ska levereras. Då används oftast PostNord vilket gör att ett paket som gått från Nordamerika/Asien till Sverige på en dag helt plötsligt behöver ett par dagar ytterligare för att nå mottagaren. Här är boven det svenska postverket som överlag är ganska genomusla. Det är också förklaringen till att Fedex säger att saker varit ute på leverans och annat men misslyckats därför att de utgår ifrån att underleverantörerna arbetar på samma sätt som deras egna förare. Dvs, förararna åker ut och ringer numret på paketet om de inte lyckas få tag på någon. Min erfarenhet är att de kära medarbetarna på PostNord är marginellt mer förstatligade än många andra och därför kanske inte anstränger sig fullt ut. Möts de av en låst port eller liknande så testar de lika gärna igen dagen därpå istället för att ringa numret på paketet och kolla hur de ska lösa problemet.

Summa summarum är att Fedex är jäkligt bra. Bor man illa till så är tipset att man väljer någon speditör som faktiskt har egna bud på orten. Finns inte det så får man helt enkelt leva med en risk för förseningar eller helt enkelt skicka sakerna som REK eller liknande där paketet i slutändan hamnar hos ett ombud där man kan hämta det istället för att köras ut.

Oklart hur dessa trådar nu fungerar men tänkte bara dela med mig av min erfarenhet. Hoppas att ditt paket levereras inom kort.
 
Topp