• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Feedbacktråden - synpunkter, idéer och förslag

Kamrater, man ser ju inte texten under "Klocksnack". Vad står det egentligen ? Går det att göra mer tydligt ?

Sedan kan man ju alltid fundera på det här med val av klocka på presentationsbilden. Var finns Omegan ? Fast det är klart, lägger vi till en sådan så ska väl Eric Jajjamensan och Denke ha en Glycine, Mästerdödaren en Panerai o.s.v. så det är kanske bäst att låta subben vara kvar i ensamt majestät ändå. :D
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Kamrater, man ser ju inte texten under "Klocksnack". Vad står det egentligen ? Går det att göra mer tydligt ?

Sedan kan man ju alltid fundera på det här med val av klocka på presentationsbilden. Var finns Omegan ? Fast det är klart, lägger vi till en sådan så ska väl Eric Jajjamensan och Denke ha en Glycine, Mästerdödaren en Panerai o.s.v. så det är kanske bäst att låta subben vara kvar i ensamt majestät ändå. :D
Haha men skicka över en schysst bild i på någon fräsig Omega i måttet 980x120 då! :)
Gärna med så lite mönster som möjligt på vänstersidan, så att texten slipper bråka med något mönster.

Micke B skrev:
daviden skrev:
Den är helt för cheesy och insparkande av öppen dörr att den helt enkelt måste vara kvar. :D
Isåfall propsar jag för "Klocksnack-För dig som vill snacka klockor" alt. "Klocksnack-Klocksnack"
Det där får du ta med @Denke - vår copywriter. ;)
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Chuck-norris-approved.gif
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
The Pell skrev:
Tapatalk-grejen gör ju detta ert initiativ till succé - oavsett kvalitet på inlägg! Fy fan va smidigt jämfört med TTT i Safari...

Keep up the good work!




"Ett olyckligt ögonblick kan vara i flera timmar"
Okänd

Grattis på födelsedagen! :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
Jag hade gärna haft en helt korrekt klockvisning någonstans på forumets övre del. Gärna kopplad till något atomur, så jag slipper gå in på fröken ur varje gång jag behöver ställa in en klocka.

@yonsson !
Spana uppe till höger. :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ähh! Den där klockan är ställd efter någon av Denkes gamla Glycine dinkor. Den kan man väl inte lita på?!? :lol:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tänkte vid citat som är fler är tre till antalet, finns det något sätt som gör att det blir enklare ändrat än att man måste sitta och klippa och klistra själv? (Vilket i och för sig inte är såååååå jobbigt) men om det är någon som sitter på ett bra knep så hojta!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
JakobZ skrev:
Tänkte vid citat som är fler är tre till antalet, finns det något sätt som gör att det blir enklare ändrat än att man måste sitta och klippa och klistra själv? (Vilket i och för sig inte är såååååå jobbigt) men om det är någon som sitter på ett bra knep så hojta!
Kolla under boxen (längre ner på sidan, när du inte snabbsvarar) när du besvarar, där kan du gå in och trycka på citera på hur många inlägg du vill - så hamnar de i editorn automagiskt. :)
citat.png
 
Jag funderar på det här med fler trådar per sida när man klickat på "Diskussion", så slipper man växla till sida 2 så snabbt (eftersom alla dagsaktuella trådar ibland inte får plats på första sidan). Vad tror ni, kan det vara något ?

Vänligen
Forumets undersköterska
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Jag funderar på det här med fler trådar per sida när man klickat på "Diskussion", så slipper man växla till sida 2 så snabbt (eftersom alla dagsaktuella trådar ibland inte får plats på första sidan). Vad tror ni, kan det vara något ?

Vänligen
Forumets undersköterska
Ska absolut spana på det!

Handlar om att optimera snabbhet också, sidan blir snabbladdad och känns blixtsnabb som det är nu - det är viktigt, iaf. för mig.
Men vi kan absolut testa.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Jag funderar på det här med fler trådar per sida när man klickat på "Diskussion", så slipper man växla till sida 2 så snabbt (eftersom alla dagsaktuella trådar ibland inte får plats på första sidan). Vad tror ni, kan det vara något ?

Vänligen
Forumets undersköterska
Har utökat med 35 trådar/sida istället för 25. Vi får se hur det känns. :)

God jul!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
@daviden - i Köp och Sälj - kan man inte få med en tumnagel i listvyn på typ första bilden som är attached? Alternativ ett nytt fält för thumbnail. (Lättast är nog första bifogade bilden så får medlemmar rätta sig efter det genom att se till att första bilden är tydlig på klockan).

Jag skannar K&S hela tiden men missar ibland guldkorn av okända märken eftersom jag inte känner till det, så jag kanske hoppar över annonsen. En thumbnail hade fångat intresset lättare.
 
@daviden - i Köp och Sälj - kan man inte få med en tumnagel i listvyn på typ första bilden som är attached? Alternativ ett nytt fält för thumbnail. (Lättast är nog första bifogade bilden så får medlemmar rätta sig efter det genom att se till att första bilden är tydlig på klockan).

Jag skannar K&S hela tiden men missar ibland guldkorn av okända märken eftersom jag inte känner till det, så jag kanske hoppar över annonsen. En thumbnail hade fångat intresset lättare.

Tänkte faktiskt samma tanke senast idag!
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Ja, det här var ju som att öppna en tidskapsel. Utvecklingen verkar ha gått med en rasande fart där i början.
Kul att läsa. Men av avsaknaden av gillanden att döma antar jag att det tog ett tag innan den funktionen hittade hit:)
 

daveid

Cartier
2-Faktor
@daviden - i Köp och Sälj - kan man inte få med en tumnagel i listvyn på typ första bilden som är attached? Alternativ ett nytt fält för thumbnail. (Lättast är nog första bifogade bilden så får medlemmar rätta sig efter det genom att se till att första bilden är tydlig på klockan).

Jag skannar K&S hela tiden men missar ibland guldkorn av okända märken eftersom jag inte känner till det, så jag kanske hoppar över annonsen. En thumbnail hade fångat intresset lättare.
Mycket bra ide. Håller med om att det är riktigt jobbigt att man måste klicka på varje annons för att se klockan. Man hoppar lätt över ett flertal annonser som kanske vore intressanta annars. En ytterligare funktion som kanske är jobbig att implementera är att det vore bra om man inte bara kunde se en bild, utan även priset på klockan. :)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Mycket bra ide. Håller med om att det är riktigt jobbigt att man måste klicka på varje annons för att se klockan. Man hoppar lätt över ett flertal annonser som kanske vore intressanta annars. En ytterligare funktion som kanske är jobbig att implementera är att det vore bra om man inte bara kunde se en bild, utan även priset på klockan. :)
Seriöst? Hur kan det vara jobbigt att klicka på annonsen. Orkar man inte det förtjänar man inte att se klockan..
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
I mitt fall så är det ju hur rubriken är utformad i annonsen som får mitt intresse att gå i gång och klicka på annonsen, inte om det skulle finnas bild...
 

M021

Rolex
2-Faktor
Kul nostalgisk tråd. Ni kanske är trötta på att höra det men slår ett slag för ökat nummer av inlägg samt dagar som medlem för att kunna postat annonser. Kanske ett visst lägre för att kunna se samt ett högre för att kunna posta? Var med på ett holländsk forum där köp och säljs tog upp emot ett år vilket är att ta i för att locka nya medlemmar, men med den lavinartade ökning som sker här samt med dagens samhälle med rån, vägpirater, clowner och Fan vet jag så skulle det inte känns fel.
 
Topp