• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fejk eler äkta PP

dauit

Panerai
2-Faktor
Klocktokig som man är följer man självklart klocktrådar på andra forum. På ena forumet dök detta objekt upp;
N7cpvtS.jpg


Det kan bara vara den dåliga bilden men jag är lite tveksam över dess genuinitet och eftersom jag inte kan särskilt mycket om PP vänder jag mig hit, personen som köpte klockan har tydligen gott om pengar och klockan köptes i Bern.

dauit
 

POO

Panerai
Ser ju jäligt risig ut, PP har gått ner sig om den är kosher. Titta bara på datumet som sitter lite utanför rutan.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Har googlat runt lite och skulle påstå att den är fejk. Hittar bara just den modellen på fejksidor, inte den riktiga ref:en.
PTP0013-01-Patek-Philippe-Geneve-Moonphase-automatic-replica-900x900.jpg
Fejk. Väldigt lik den som är på bilden.
http://www.patek.com/contents/default/en/MoonphaseIndicatorSetting.html
Pateks månfas räknare.
patek-philippe-complicated-5146G_MED.jpg

Patek med månfas.

Varför har klockan en sol på månfasen? Kan ha fel här men har inte sett det på en äkta. Sen ser tavlan ut att vara riktigt slarvigt gjord, inte riktigt PP signum.
 

hellbit

Cartier
Ser riktigt B ut på den bilden du lagt upp.Inte ens en bra fejk i mina ögon.
Kolla bandhornen, kanten till vänster där årtalet visas mm mm.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det är väl bara att fråga sig själv; är finishen så vass att du skulle pröjsa norr om miljonen för dinkan? I detta fall är det rätt så uppenbart att klockan är helt off.

De flesta give aways har nämnts redan, såsom typsnitt, passning på fönster, layout, 24h visning på månfasen (logik?!), saknas visare för att indikera leap year, IV istället för IX kl 9, 24h (upp-och-ned vänd markering) klockan 9?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tackar

var som jag trodde. Skall tilläggas att jag inte har tagit fotot och det är inte jag som har den på mig och är inte intresserad av den heller :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Såpass har jag lärt mig i alla fall att när kronograf-liknande sub-tavlor visar 1-31 och 1-7 så är det inte som det skall... :)
 

Nexus

Panerai
Har urtavlehelvetet tillbringat helgen på bortamatch i en mårdfarm, eller har ansvarig piratkopiator beslutat att den ska se ut sådär?
 
  • Like
Reactions: M.U
Topp