• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fejk eller real?

Ricrob

Patek
Kanske ser ut som en dum fråga men jag har mitt svar och undrar vad ni kan och ser? Motivera gärna!
Just det, Sub'en såklart!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    163.9 KB · Visningar: 773

Wi

NLA
2-Faktor
Jag är inget rolex-pro, men jag tycker texten känns lite udda och något med bezeln med. Eller så är det bara en typ av placebo för att du startat en sån här tråd
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Jag röstar på fejk, förutom lumepricken så känns det som att rolexkronan sitter lite snett i förhållande till indexpilen.
 

Ricrob

Patek
Sger/tycker också fejk. Tunn bezel, för stor lollipop sekund, ngt för stor swissmade text, för bred/lutande inre glasring, för långa ändlänkar (brukar i Rolle-regel sluta ett par mm innan luggarna men kan iofs vara nedpolerade/kortade luggar), för stort avstånd mellan Rolle-kronan och 12 index.. Har en fejd på Instagram och vill ha kött på benen, så mata på! :twisted:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ricrob skrev:
Sger/tycker också fejk. Tunn bezel, för stor lollipop sekund, ngt för stor swissmade text, för bred/lutande inre glasring, för långa ändlänkar (brukar i Rolle-regel sluta ett par mm innan luggarna men kan iofs vara nedpolerade/kortade luggar), för stort avstånd mellan Rolle-kronan och 12 index.. Har en fejd på Instagram och vill ha kött på benen, så mata på! :twisted:

luggarna har också fel form
 

Ricrob

Patek
Spencer66 skrev:
Ricrob skrev:
Sger/tycker också fejk. Tunn bezel, för stor lollipop sekund, ngt för stor swissmade text, för bred/lutande inre glasring, för långa ändlänkar (brukar i Rolle-regel sluta ett par mm innan luggarna men kan iofs vara nedpolerade/kortade luggar), för stort avstånd mellan Rolle-kronan och 12 index.. Har en fejd på Instagram och vill ha kött på benen, så mata på! :twisted:

luggarna har också fel form

Så, skulle du säga fejk till 100%?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ricrob skrev:
Spencer66 skrev:
Ricrob skrev:
Sger/tycker också fejk. Tunn bezel, för stor lollipop sekund, ngt för stor swissmade text, för bred/lutande inre glasring, för långa ändlänkar (brukar i Rolle-regel sluta ett par mm innan luggarna men kan iofs vara nedpolerade/kortade luggar), för stort avstånd mellan Rolle-kronan och 12 index.. Har en fejd på Instagram och vill ha kött på benen, så mata på! :twisted:

luggarna har också fel form

Så, skulle du säga fejk till 100%?

Kan ju vara ljuset och bildskärpan, men i min värld så är det en fejk. Har aldrig sett en Rolex som har så runda luggar. Men min expertis är inte neovintage..
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Ser ut som en 5513-tavla där det enda som behållts är kronan och Rolex. Alternativt en 16610-tavla moddad med loggplacering från 5513. Fejk alltså
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Låter mig inte påverkas av andras bedömningar.

Mitt första intryck säger att bezeln ser konstig ut. Sedan ser luggarna lite för väl runda ut.

Röstar för fejk!

/Magnus
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Konstig boett form, stor Submariner text, väldigt vita index och text(kanske pga blixt). Borde vara fake, men den är antagligen äkta, annars blir ju inte tråden så kul.
 
V

Viggen

Guest
Eftersom jag inte har någon som helst kunskap om Rolex så hade jag vid första anblicken sagt att det är en äkta om sekundvisaren är flytande. Nu går det inte att se, men jag chansar på en äkta vintage Rolle. :)
 

Ricrob

Patek
Viggen skrev:
Eftersom jag inte har någon som helst kunskap om Rolex så hade jag vid första anblicken sagt att det är en äkta om sekundvisaren är flytande. Nu går det inte att se, men jag chansar på en äkta vintage Rolle. :)

Du ska inte lita på att flytande sekund är garant för äkta Rolex. Förr hade alla (?) kopior quartz och då var det en enkel giveaway med hackande sekund men det fattade ju kopietillverkarna snabbt, så billiga, enkla (ibland dyra exklusiva) automatverk stoppades i och vips, så flyter sekunden mer eller mindre på kopiorna också.

Fortfarande inte 100 på denna men 95 iaf på att den är fejk och den är inte vintage.. ;)
 

Likartade trådar

Topp