• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fejk Rolex?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

J0ppE

Basic
Tjena! Undrar om denna rolex är en fejk. Fick den av min farfar för väldigt länge sedan. Hittade den och gav den till min son som brutalt lekt med den. Upptäckte av en slump att det stod Rolex och allting, vill så gärna tro att den är äkta men med alla skavanker och slitage så ser den bara mer fejk ut. Jag har noll erfarenhet av Rolex så bespara mig dum förklaringar tack : )

Bilagor

• 20220807_223647.jpg
    20220807_223647.jpg
    270.8 KB · Visningar: 20
  • 20220807_223636.jpg
    20220807_223636.jpg
    240.7 KB · Visningar: 20
Jag har suttit och jämfört med äkta varianter länge och jag har väldigt svårt att se någon skillnad, men det är detta jag ville veta. Tackar.

Du saknar serienummer graverat i innerbezeln (heter det så?). Det ska vara graverat klockan 6.

Sen kom väl modellen med "engraved rehaut" runt 2011 så farfar måate köpt den på gamla dar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp