• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fejk?

Är den fejk?

  • Ja!

    Röster: 9 25.7%
  • Nej!

    Röster: 26 74.3%

  • Totala väljare
    35

Camitor

Breitling
Håller på att titta efter en ny klocka och såg den här. Min första tanke är "den måste ju vara fejk!", men vad tror ni? Vad vet ni om återförsäljaren "Luxury Watches"?

http://www.blocket.se/stockholm/AUDEMARS_PIGUET_Royal_Oak_Offshore_Chronograp_56160366.htm?ca=11&w=3

Det som får mig att tro att den är fejk är att 7an och 5an är "avklippt" samt att datumet går in i tachymetern. Vad jag tror så ska det alltid vara ett utrymme där. Jämför den med en normal Royal Oak så ser ni bättre.

Nedan bilden från annonsen.



3094373909.jpg





Nedan här en annan royal oak:


26170ST_OO_1000ST_01.png




Om det är så att den är fake så undrar man ju om återförsäljaren är seriös eller inte...
 

Camitor

Breitling
Nej, jag kan mycket väl ha fel. Men bildgooglar du Royal Oak och fokuserar på 7an och 5an, så ser du att på alla bilderna så finns det alltid ett utrymme mellan siffrorna och kronografen nedtill. Det gör det inte på den här.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Luxury watches är relativt stora och säljer mycket klockor, samt har en butik i Stockholm.
kan inte modellen, men tror dock inte att de skulle sälja en fejk AP.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Nu kan jag ha jäääätte fel här.
Men jag har hört att man snabbt kan se om det är fel genom att datumbubblan är över sekundlinjerna på fejk och på äkta så är det ett avstånd emellan.

Nu kan jag som sagt, ha jätte fel här och jag tvivlar på att Luxurywatches skulle sälja fejk.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Lurigt.
Kan inte påstå att jag sett någon AP med det typsnittet på siffrorna förr. Dock brukar AP skära siffrorna lite hur som helst på sina tavlor så det säger väl inte så mycket.
Den referens som finns angiven i blocket annonsen är ju för en Speedmaster, och ser inte ut som en AP referens heller, kan vara tryckfelsnisse.

Jag känner mig ganska osäker på denna..
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Min erfarenhet av Luxurywatches är att de är grymma och levererar bra klockor till vettiga priser. Att Tony dessutom är trevlig och mer än gärna sitter och pratar klockor och mycket annat i timmar skadar inte heller. Lite jävla googlande innan man höjer flaggan är kanske inte helt fel. Skulle bli extremt förvånad om något det sålde var fake.
 

Camitor

Breitling
Du får väl ändå börja med att jämföra två likadana klockor!

Jo, jag försökte det. Men referensnumret i annonsen går till en omega, och jag lyckades inte hitta exakt samma (vilket dessutom hade kunnat tyda på att den faktiskt var fake). Nu har jag dock andra med mer substans i tråden lyckats visa att den är äkta, vilket jag tackar för.
 

Camitor

Breitling
Min erfarenhet av Luxurywatches är att de är grymma och levererar bra klockor till vettiga priser. Att Tony dessutom är trevlig och mer än gärna sitter och pratar klockor och mycket annat i timmar skadar inte heller. Lite jävla googlande innan man höjer flaggan är kanske inte helt fel. Skulle bli extremt förvånad om något det sålde var fake.


Jag försökte hitta samma klocka för jämförelse, men hittade den inte. Bland annat pga att referensnumret i annonsen var fel.
Men tack för att du faktiskt svarar på min fråga om luxurywatches!
 
Topp