• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fejklänk Rolex?

SPW

Basic
Hej. Måste höra med er som vet. Jag är på väg att köpa en Tudor daydate med Rolex jubileumslänk och fick lite bilder av säljaren. Jag reagerade på den första bilden på låset där jag tycker "Rolexkronan" ser lite mysko ut, "hålet" längst ner på kronan brukar väl vara lite avlångt och inte runt? Det finns inget cert men ett äkthetsbevis från Kaplans, är dom lätta att förfalska? Skickar lite andra bilder också så ni kan berätta om läget verkar ok. Tack på förhand!

Bilagor

• IMG_1018.PNG
    IMG_1018.PNG
    203.2 KB · Visningar: 287
  • IMG_1021.PNG
    IMG_1021.PNG
    146.9 KB · Visningar: 267
  • IMG_1020.PNG
    IMG_1020.PNG
    198.3 KB · Visningar: 272
  • IMG_1019.PNG
    IMG_1019.PNG
    128.6 KB · Visningar: 259
spännet är sannolikt inte äkta iaf...
edit: och äkthetsintyget kanske inte innefattar länken...

Senast ändrad:
Tack för svar. Det är tänkt att jag ska träffa säljaren och göra affär på Tisdag. Jag är klockrookie så är det någon som har lite mer tydliga svar angående äktheten och hur man går tillväga i dessa situationer är jag tacksam.:p

Aftermarket spänne, men det förekommer väldigt ofta på vintage klockor så ingen biggie. Säg till att du vill gå ner i pris i sån fall och köp en på ebay istället.

• Like
Reactions: SPW
Aftermarket spänne i sig ser jag inte som ett problem men när de lägger till en Rolex-krona så blir det en kopia och det vill man inte ha. Om bara klockan är som den ska så köp den men se till att priset blir reducerat till motsvarande utan spänne. Sedan köper du ett äkta och byter till eller ett aftermarket utan Rolex/Tudor logga på.

• Like
Reactions: SPW
Tillbaka
Topp