• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumbugg Fel kronologi i sökresultat

Sigurd

Cartier
Sökträffar visas nu i oordnad kronologisk ordning. Bör ju rimligen vara så att den senaste visas överst och därefter resten i fallande ordning.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ja men när man söker efter t.ex endast ett referensnummer så vill man väl ha träffarna i kronologisk ordning?
Det är nog en smaksak skulle jag säga eftersom det är en global inställning som appliceras över samtliga forumdelar. Jag tycker precis som du att kronologisk ordning är bättre men även innan uppdateringen var standardinställningen att sortera efter relevans så jag vet inte riktigt om man kan hävda att det skulle vara en bugg utan det är snarare ett medvetet val från ledning/utvecklare.

Jag vet inte om det har skett några förändringar i och med uppdateringen men sökfunktionen har alltid varit hopplöst dålig och jag brukar istället googla på sökorden + Klocksnack.se vilket ger mycket mer träffsäkra resultat.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Sök har blivit uselt sedan uppdateringen. Kan inte söka på köp/sälj utan att bara hitta gammalt irrelevant skräp. Varför skulle jag vilja sortera på annat än det senaste? "Relevans", Jo tjena.
Det är helt hopplöst att söka på gamla annonser i köp och sälj. Varför fixa något som inte är trasigt?

Jag kanske är negativ, men jag upplever nog att uppdateringen har gjort det mesta sämre :(
Jag håller med! Sök i köp & sälj är ju helt värdelöst nu, det kan väl inte vara meningen att det ska fortsätta vara så? Hoppas att det är något de jobbar med just nu.
 
Topp