• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fel på mina ögon? (Seikologga som sitter snett på köpobjekt)

tchockys

Breitling
Hej!

Har jag fel på mina ögon, eller är det så att den här Seikologgan sitter snett mot resten av texten mot urtavlan? Eller ska det vara såhär? Hur uppstår en sån här situation egentligen?

nCljmuw.jpg


 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Det lär vara en aftermarket dial av tveksam kvalitet. Men jag kan för lite om det för att säga nåt säkert. yonsson kan nog upplysa oss?
 

McGyver

Rolex
Eftermarknadstavla?

De tenderar ju att lätt bli risiga med åren!

Finns en del info om att de spottas genom att O'et i Seiko har en rundare form mot orginal.

Här är en bild på ett av mina tidigare objekts orginaltavla:

136748900981898000_resized.jpg


Kan ju finnas olika batcher på tavlor från Seiko men fonterna är inte samma på "min" tavla och den du länkar till. Minuttavlans font på din är betydligt tjockare t.ex. O'et i Seiko är lite svårt att se, men tycker det ser lite rundare ut på din tavla!?

Lysmassan tenderar även att vara betydligt större "klumpar" på eftermarknadstavlorna!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Saknas suwaloggan också? Lite svårt att se när visarna är som de är. Jag är för dålig på dessa för att kunna säga om den är aftermarket eller inte.
 
Topp