• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Felaktig objektsbeskrivning på köp och sälj

Hur hade du agerat om du blev kontaktad av en köpare pga att din objektsbeskrivning inte stämde?

  • Låtsats som att det regnar och erbjudit 500 kr i kompensation

    Röster: 0 0.0%
  • Erbjudit retur

    Röster: 13 100.0%

  • Totala väljare
    13
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Jacke

Omega
Köp/bytte till mig den här klockan i slutet av maj: https://klocksnack.se/threads/lecoultre-valjoux-72-vintage-chronograph.73552/
Innan affären försäkrade säljare mig bla att tavlan inte rör på sig i boetten. Några dagar efter jag hämtat ut klockan så upptäcker jag att verket inte sitter fast i boetten, när man drar ut kronan så följer hela verket ink tavlan med några mm. Kontaktade såklart säljaren som inte kändes vid problemet men erbjöd mig 500 kr för att lämna in klockan till en urmakare. Han har hittills inte erbjudit retur.
Jag har nu lämnat in klockan till Antikurmakaren på Davidshallstorg i Malmö och klockan har ett dammskydd som även fungerar som verkring, men detta fixerar inte verket riktigt. Verket är nu fixerat med en o-ring som distans. Jag tycker om klockan men detta har lämnat fadd smak i munnen och jag tycker frågan om korrekt objektsbeskrivning är principiellt viktig på ett entusiastforum där vi köper, säljer och byter klockor. Hur hade ni gjort?

Väl mött
Jacob
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Retur, förutsatt att det gick till som du beskrev det.

Nu verkar det ju som att det gick enkelt för Antikurmakaren att lösa (mycket kompetent, har själv servat där) - men eftersom det är vintage hade det kunnat bli svårare/dyrare. Då hade inte 500kr kompensation räckt långt.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Snygg klocka.

Eftersom som säljaren (enligt dig) sagt att tavlan sitter fast men den inte gör det så bör en retur ske om ni inte kan komma överens om annat.
 

Brunleif

Panerai
Jag har såklart diskuterat med säljaren innan jag la ut den här tråden.
Således är ni alltså oense om hur situationen ska hanteras.
Hoppas det löser sig för dig!
Oavsett detta, om nu inte beskrivningen stämde men säljaren betalade för att klockan erhöll reparation för att stämma enligt beskrivning skulle jag vara nöjd.
Om du inte är nöjd så kanske det smidigaste är att sälja den vidare?
 

RBJSWE

Cartier
Vad är problemet? Felet är åtgärdat och säljaren erbjöd kompensation? Gillar du klockan så använd den, om inte så sälj den.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Detta är en fråga att lösa mellan säljare och köpare. Är någon part missnöjd finns det feedbacktrådar att ge sin syn på köp- resp säljupplevelse.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp