• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumbugg Felaktig text i hyperlänkar

Derix

Patek
2-Faktor
Länkar inom forumet får felaktig förhandsgranskning av texten. Bilderna nedan visar ett exempel.

Om jag trycker på länken i inlägg #41,937 så kommer jag till inlägg #41,929 vilket stämmer överens med länken. Texten "Vill du ge någon ledtråd? Prisklass typ..." stämmer dock inte.


Skärmbild 2021-02-12 130035.png
Skärmbild 2021-02-12 130049.png
 

Derix

Patek
2-Faktor
Jag tog upp detta tidigare och @MattWServices svarade att det mer eller mindre inte går att göra någonting åt det. Jag ska se om jag kan hitta inlägget.
Edit: https://klocksnack.se/threads/klocksnack-uppdatering.139604/post-3563872

Det verkar alltså som att alternativen antingen är att visa ett kort utdrag ur sidan man länkar till (slumpmässigt? första inlägget på sidan?) eller att man postar en länk utan sammanfattning.
Sökte lite innan jag postade men hittade inget.

Det vore väl bättre att inte visa nånting alls än att visa en slumpmässig text från en 1400 sidor lång tråd?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Sökte lite innan jag postade men hittade inget.

Det vore väl bättre att inte visa nånting alls än att visa en slumpmässig text från en 1400 sidor lång tråd?
Jag har inte kollat upp det men jag tror att det alltid är ett utdrag ur första inlägget på sidan man länkar till. Tanken är väl att man ska få ett hum om vad diskussionen handlar om men som du säger så fyller det egentligen ingen funktion om urklippet inte är från inlägget man faktiskt länkar till då det kan handla om ett helt annat ämne även om det är från samma sida i tråden.

Jag uppfattade det som att det helt enkelt är så systemet fungerar men jag kanske feltolkade @MattWServices och att han egentligen menade att det är defaultinställningen men att det kanske finns en möjlighet att ändra inställningarna? ☺️
 

MattWServices

Server Admin
2-Faktor
This is specific to how XenForo presents the information to the site requesting the URL, even back to itself.

1613304611157.png


The description is for the page itself (taken from the first post on the page), rather than the anchor point to the specific post location. This is how the XenForo team have developed it to work.

 
Topp