• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fem år som ”klocknörd”

Limeee

Diamant
Friends Of KS
2-Faktor
Fortsätter med min årliga sammanställning av klockor som passerat under året som gått (april 2023 - april 2024). Är nu ca 5 år sedan jag fastnade i klockträsket!

Se tidigare år här:
Fyra år som ”klocknörd”
Tre år som ”klocknörd”
Två år som ”klocknörd”
Ett år som ”klocknörd”

Som alltid så är det här bara ett urval av de klockor jag haft senaste året, eftersom man bara kan lägga till 30 bilder så får det räcka. Men har ”tyvärr” varit fler än så😂 Samtliga klockor som visas nedan har kommit in under året, men även sålts…
Nu kör vi mot ett nytt år av spännande klockor😎

IMG_4598.jpeg
IMG_4976.jpeg
IMG_6295.jpeg
IMG_7569.jpeg
IMG_7609.jpeg
IMG_3842.jpeg

IMG_4002.jpeg
IMG_4489.jpeg
IMG_4786.jpeg
IMG_4851.jpeg
IMG_5027.jpeg
IMG_5324.jpeg

IMG_6160.jpeg
IMG_6507.jpeg
IMG_8253.jpeg
IMG_8743.jpeg
IMG_9095.jpeg
IMG_9182.jpeg

IMG_9360.jpeg
IMG_9476.jpeg
IMG_0085.jpeg
IMG_0235.jpeg
IMG_0267.jpeg
IMG_0825.jpeg

IMG_4868.jpeg
IMG_6861.jpeg
IMG_5204.jpeg
IMG_6954.jpeg
IMG_7516.jpeg
IMG_6641.jpeg

Senast ändrad:
Det är så skönt att varje gång man känner sig knäpp som flippar något efter ett par veckor kunna luta sig tillbaka och vila i tanken att det finns folk (läs: DU) som är ännu knäppare! Mycket fint som har passerat, men extra fint att se att 76100 + (förhoppningsvis) Ploprof får hänga kvar. Mycket bra bilder också! <3

Hur tyckte du Omega WatchCo kändes i jämförelse med din tudorsub ?
Båda bärs väldigt bra, lätta och tunna till skillnad från dagens moderna dykarklockor. De bärs dock rätt annorlunda, dr jag tycker Tudor Sub upplevdes nättare och mer kompakt. Så föredrar personligen Tudor Sub, även om Omega SM WatchCo bärs väldigt skönt den med👍

Fortsätter med min årliga sammanställning av klockor som passerat under året som gått (april 2023 - april 2024). Är nu ca 5 år sedan jag fastnade i klockträsket!

Se tidigare år här:
Fyra år som ”klocknörd”
Tre år som ”klocknörd”
Två år som ”klocknörd”
Ett år som ”klocknörd”

Som alltid så är det här bara ett urval av de klockor jag haft senaste året, eftersom man bara kan lägga till 30 bilder så får det räcka. Men har ”tyvärr” varit fler än så😂 Samtliga klockor som visas nedan har kommit in under året, men även sålts…
Nu kör vi mot ett nytt år av spännande klockor😎

IMG_4598.jpeg
IMG_4976.jpeg
IMG_6295.jpeg
IMG_7569.jpeg
IMG_7609.jpeg
IMG_3842.jpeg

IMG_4002.jpeg
IMG_4489.jpeg
IMG_4786.jpeg
IMG_4851.jpeg
IMG_5027.jpeg
IMG_5324.jpeg

IMG_6160.jpeg
IMG_6507.jpeg
IMG_8253.jpeg
IMG_8743.jpeg
IMG_9095.jpeg
IMG_9182.jpeg

IMG_9360.jpeg
IMG_9476.jpeg
IMG_0085.jpeg
IMG_0235.jpeg
IMG_0267.jpeg
IMG_0825.jpeg

IMG_4868.jpeg
IMG_6861.jpeg
IMG_5204.jpeg
IMG_6954.jpeg
IMG_7516.jpeg
IMG_6641.jpeg
Många väldigt fina! Extra svag för Zenith Chronomaster Sport, FXDn och WT Annual edition.

Wow! Vilket galet år du har haft, och vilka fantastiska bilder 😍
Är också riktigt sugen på att testa en Zenith Chronomaster Sport, vad tyckte du om den? 😃

Tack för att du delar med dig och bidrar starkt till forumet. Med den sammanfattningen är det galet hur du klarade dig genom OWG March. Hursomhelst kul med dessa uppdateringar,

Wow! Vilket galet år du har haft, och vilka fantastiska bilder 😍
Är också riktigt sugen på att testa en Zenith Chronomaster Sport, vad tyckte du om den? 😃
Otroligt fin klocka och bärs väldigt bra! Tycker de verkligen fått till detaljerna och El Primero-urverk är ju pricken över i:et👌
En klocka som jag gärna hade ägt igen, men som tyvärr såldes för att finansiera nya köp😁

Otroligt fin klocka och bärs väldigt bra! Tycker de verkligen fått till detaljerna och El Primero-urverk är ju pricken över i:et👌
En klocka som jag gärna hade ägt igen, men som tyvärr såldes för att finansiera nya köp😁
Ja, det är ju tyvärr den tråkiga verkligheten många av oss lever i… Att man ”måste” sälja det man faktiskt gillar för att kunna finansiera nya äventyr 🙄😅

Vilken har känts mest att behöva sälja, vilken har du saknat mest av dom som passerat? Vet själv att där och då när man säljer är det självklart eller behövs för finansiering av annat men senare när den väl är borta så slår man sig för pannan och tänker "men va fasiken då" (i vart fall jag och många många ggr :) )

Vilken har känts mest att behöva sälja, vilken har du saknat mest av dom som passerat? Vet själv att där och då när man säljer är det självklart eller behövs för finansiering av annat men senare när den väl är borta så slår man sig för pannan och tänker "men va fasiken då" (i vart fall jag och många många ggr :) )
Bra fråga! Som du säger så känns det ofta bra i stunden och man kan vara nöjd med försäljningen eftersom det öppnade upp nya dörrar, men som man sedan ångrar i efterhand.

Jag skulle säga att det är tre stycken som kändes lite extra jobbiga att sälja, vilket var:
1. Omega Seamaster GMT ”Great White”
2. Grand Seiko SLGA009 ”White Birch”
3. Pelagos FXD MN

Och den som jag saknar mest och till och med kan ångra är nog just Omega ”Great White”, eftersom att det är svårt att få tag på en fullset i bra skick till rimligt pris. En klocka som jag gärna hade ägt igen!

Sick! Vilken klocka är den bästa du någonsin ägt?
Oj väldigt svårt att svara på! Rent tekniskt så känns det som att Grand Seiko SLGA009 ”White Birch” och Zenith Chronomaster Sport var de som höll högst kvalitet.

Däremot om jag aka utgå från de jag gillat mest personligen så måste jag nog säga två klockor som finns kvar i samlingen såklart, min Omega Speedmaster 3592.50 (1993) och min Tudor Submariner 76100 (1987-88).
IMG_4447.jpeg
IMG_4451.jpeg

Det bästa är ju att man vet när @Limeee har en ny klocka som man själv är sugen på så är ju chansen extremt stor att den snart dyker upp på K&S 😂

Ser fram emot att se alla klockor som passerar under 2024!
Haha det händer ofta att någon hör av sig och ställer sig i ”kö” efter att jag lagt ut en bild i paketöppningstråden, precis efter att jag fått hem en ny klocka😂 Och det värsta är ju att det ibland bara går någon dag så har jag fått för mig att sälja den nya klockan😳

Tillbaka
Topp