• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Femtiotal klassisk form?

Picke79

Cartier
2-Faktor
Jag funderar på present till en vän, vännen älskar femtiotals design. Så jag tänkte att kanske en bra present är en klocka från hans favorit period. Så finns det något ur, kanske fickur eller väggklocka från femtiotalet eller med femtiotals utseende som inte är för dyrt? Jag själv älskar nya prylar så jag har noll koll på detta.

Skickat från min D5503 via Tapatalk
 

Camo00

Patek
Jag funderar på present till en vän, vännen älskar femtiotals design. Så jag tänkte att kanske en bra present är en klocka från hans favorit period. Så finns det något ur, kanske fickur eller väggklocka från femtiotalet eller med femtiotals utseende som inte är för dyrt? Jag själv älskar nya prylar så jag har noll koll på detta.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Rent generellt så borde väl vilket "vanligt" dressur från 50-talet funka? De har ju trots allt rätt klassiskt snitt...

Tex Omega med subsekund:

579826d1324054372-vintage-1950s-ish-omega-newbie-dsc03813.jpg
 
Topp