• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ferrari-frakt, någon?

Chrisse

Patek
2-Faktor
Håller på slutföra en affär, säljaren skickar med Ferrari-frakt (shipping company Ferrari).

Jag har aldrig fått nått levererat med dem, är de snabba? (min skall ev komma från Spanien)
Vilka är som ringer på dörren? Posten? UPS?

Tacksam för svar då jag reser bort nästa vecka, kanske inte är idé beställa innan.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har fått paket via dem två gånger, men det är Fedex som levererar i Sverige.

Det är nog så att Ferrari Express används för att föra ut paketet ut tex Spanien och Italien, och där de ej finns lokalt representerade så tar Fedex över för att slutföra leveransen
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Googlade på vilka som levererar för Ferrari Express och Google visade mig hit, rätt komiskt.
Min "italienska kontakt" hävdar med bestämdhet att Ferrari är det bästa fraktföretaget och att de levererar med hjälp av beväpnad personal. "Tok", tänkte jag, sedan hittade jag denna bild. :D

IMG_9416.JPG
 

Knypplarn

Cartier
Köpte klocka från utlandet i våras som skeppades med Ferrari. På svensk mark var det dock DHL som stod för leveransen vilket var mindre imponerande.
 

Knypplarn

Cartier
Va f-n.. Kommer få leverans från italiensk AD om några veckor, och de skickar med Ferrari. Hade ju hoppats på att Fedex tar över i Sverige.. :arghh:
Vill dock tillägga att jag inte har en aning om ifall Ferrari använder olika lokala transportörer. Det jag med säkerhet vet är att det tog Ferrari mindre än 24h att skeppa klockan till Sverige, sen tog det 5 arbetsdagar för DHL att lyckas leverera klockan till min arbetsplats.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vill dock tillägga att jag inte har en aning om ifall Ferrari använder olika lokala transportörer. Det jag med säkerhet vet är att det tog Ferrari mindre än 24h att skeppa klockan till Sverige, sen tog det 5 arbetsdagar för DHL att lyckas leverera klockan till min arbetsplats.
Då blir det spännande det här. DHL har jag inget emot, de har ju drop off points vilket inga andra leverantörer verkar ha i GBG.
 

Fadeway

Omega
Har jobbat inom logistik och skickat varor över hela världen och är det något av de tre stora (DHL, FedEx och TNT) jag litar på, så är det DHL Funkat bäst utan tvekan, väldigt sällan det blivit strul
 
Topp