• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Festina-tråden

Hej alla! Jag är en glad Festina-ägare som just nu står god för 5 Festina-klockor. Jag har kollat runt lite på klocksnack men inte hittat något om Festina, lite synd enligt mig. Jag skulle gärna vilja höra av en och annan Festina-ägare och få ta del av andras erfarenheter. Let's go! ;)
 

Bilagor

  • IMG_3261.JPG
    IMG_3261.JPG
    114.1 KB · Visningar: 189
  • IMG_0552.PNG
    IMG_0552.PNG
    24.2 KB · Visningar: 177

galácticon

Patek
2-Faktor
Tänker att jag är först, och tar rollen som bad cop direkt: du riskerar en del inte så roliga omdömen i den här tråden, så var beredd på det. "Parfymklockor", som man kallar märken likt Festina, är inte de som står högst i kurs på forumet. Med det sagt så har vi alla börjat någonstans och jag hoppas att du i framtiden dyker djupare ner i klockträsket.
 
Tänker att jag är först, och tar rollen som bad cop direkt: du riskerar en del inte så roliga omdömen i den här tråden, så var beredd på det. "Parfymklockor", som man kallar märken likt Festina, är inte de som står högst i kurs på forumet. Med det sagt så har vi alla börjat någonstans och jag hoppas att du i framtiden dyker djupare ner i klockträsket.
Det är precis det jag är beredd på, jag vill vara höra vad folk har för egna åsikter. Jag kollar själv efter att köpa en Hamilton eller Tissot
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det är precis det jag är beredd på, jag vill vara höra vad folk har för egna åsikter. Jag kollar själv efter att köpa en Hamilton eller Tissot

Okej, min åsikt: att det i mångt och mycket är skräp. I mina ögon är det inte en klocka utan en ren accessoar, som man köper om man tycker om en fin yta (om nu designen faller en i smaken). Något för en klockintresserad är det absolut inte. Lite som att jämföra hembränt med en Diplomático...
 

lofgreno

Audemars
Näe. Festina har faktiskt aldrig tilltalat mig. Tycker oftast dom inte är speciellt snygga och skiner ju såklart parfymklocka över dom.
Men alla tycker vi olika och jag är inte den som stoppar nån. :)
Tissot däremot, det är fina grejer till ett humant pris.
 
Okej, min åsikt: att det i mångt och mycket är skräp. I mina ögon är det inte en klocka utan en ren accessoar, som man köper om man tycker om en fin yta (om nu designen faller en i smaken). Något för en klockintresserad är det absolut inte. Lite som att jämföra hembränt med en Diplomático...
Okej, kul! Vad skulle du själv säga vore en vettig klocka i lite modernare design (inte vintage, typ) i prisklassen 6-10k?
 
Näe. Festina har faktiskt aldrig tilltalat mig. Tycker oftast dom inte är speciellt snygga och skiner ju såklart parfymklocka över dom.
Men alla tycker vi olika och jag är inte den som stoppar nån. :)
Tissot däremot, det är fina grejer till ett humant pris.
Jo jag förstår vad fu menar, jag är själv 15 och när jag köpte dessa klockor så visste jag knappt vad safirglas var, jag har nu börjat djupdyka i klockornas värld och sitter still med pengarna tills jag hittat något man kan kalla "en riktig klocka" (absolut inte quartz)
 

Ruben

Rolex
Jag äger faktiskt en festina! Fick den i julklapp när jag var 15/16 bast har jag för mig.
Tycka vad man vill om designen, men den har inte gått sönder efter allt den varit med om, förutom en ändlänk som börjat glappa , vilket är positivt. Oklart hur den håller tiden då batteriet är stendött.

Här kommer lite bilder.
image.jpg

image.jpg


En riktig bjässe!

image.jpg

image.jpg
 
Jag äger faktiskt en festina! Fick den i julklapp när jag var 15/16 bast har jag för mig.
Tycka vad man vill om designen, men den har inte gått sönder efter allt den varit med om, förutom en ändlänk som börjat glappa , vilket är positivt. Oklart hur den håller tiden då batteriet är stendött.

Här kommer lite bilder.
image.jpg

image.jpg


En riktig bjässe!

image.jpg

image.jpg
Kul o se lite gamlingar, designen är dock inget som ropar elegans (ursäkta mig) ;)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag äger faktiskt en festina! Fick den i julklapp när jag var 15/16 bast har jag för mig.
Tycka vad man vill om designen, men den har inte gått sönder efter allt den varit med om, förutom en ändlänk som börjat glappa , vilket är positivt. Oklart hur den håller tiden då batteriet är stendött.

Här kommer lite bilder.
image.jpg

image.jpg


En riktig bjässe!

image.jpg

image.jpg
När du var 15-16?
Den där köpte du ju när vi var på stan i somras???

Edit: Hittade till och med en bild jag tog dagen du köpte den.

festi.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp