• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fetingkvartsaren för 2 850 000 - köpsug?

Blir mer och mer sugen men har såklart inte råd. Man vet att något är rätt när de flesta på Klocksnack säger att det är fel.

:)
Var det inte du (eller någon annan?) som sitter på en vitgulds Citizen The Citizen Chronomaster? Inte illa det heller!

Jag håller med dig, jag är också lite contrarian av mig... Jag skulle hävda att denna klockan är bland det drygaste och tyngsta man kan köpa. Man dissar liksom alla andra klockentusiaster som tycker man borde lagt kvartsmiljonen SEK på något annat, men de har ju fel förstås! Det som är fel, är så klart rätt! Och som du säger:

Härlig klocka!
Stealth wealth fast tvärtom men ändå inte...

Dessutom är klockan klassisk, är värd 45 000 kr (cirka) i bara guld, och mycket exakt!

Skulle vara kul att se vad de går för begagnat. Jag skulle gissa i närheten av halva nypriset?
 

john b

Rolex
:)
Var det inte du (eller någon annan?) som sitter på en vitgulds Citizen The Citizen Chronomaster? Inte illa det heller!

Jag håller med dig, jag är också lite contrarian av mig... Jag skulle hävda att denna klockan är bland det drygaste och tyngsta man kan köpa. Man dissar liksom alla andra klockentusiaster som tycker man borde lagt kvartsmiljonen SEK på något annat, men de har ju fel förstås! Det som är fel, är så klart rätt! Och som du säger:



Dessutom är klockan klassisk, är värd 45 000 kr (cirka) i bara guld, och mycket exakt!

Skulle vara kul att se vad de går för begagnat. Jag skulle gissa i närheten av halva nypriset?
Jo jag har en vitguldchronomaster. Riktigt lyckad klocka tycker jag.

Har för mig att det finns en likadan gs fast i platina. Ännu roligare. Hittar den inte med snabbgoogling. Säkert limited Japan only
Edit: sbgx123
SBGX123.png

4500000 yen


Rea på Yahoo Japan och klockan i trådstarten kan köpas för 170 000. Plus moms och porto givetvis. Fortfarande rätt dyr.
 

Stephan

Omega
I like, har med stigande ålder börjat förstå japanernas
inställning när det gäller de finare klockorna, där "Less
is more" och en återhållen design är det som gäller, ju
dyrare desto diskretare, gränsande till självutplåning.

"If you want to impress your friends, buy a Breitling,
if you want to impress yourself, buy a Grand SEIKO"
 

Geparden

Audemars
Blir ju inte bättre än så där i ädelur, eventuellt vitguldaren eller den nämnda platinaversion.
Ni som tvivlar på kvalitén på Seikos dyraste klockor måste försöka bortse från de budgetalternativ ni antagligen jämför med.
Personligen gillar jag att det stolt står Seiko på allt från 500kr till 250.000kr+
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blir ju inte bättre än så där i ädelur, eventuellt vitguldaren eller den nämnda platinaversion.
Ni som tvivlar på kvalitén på Seikos dyraste klockor måste försöka bortse från de budgetalternativ ni antagligen jämför med.
Personligen gillar jag att det stolt står Seiko på allt från 500kr till 250.000kr+
grand-seiko-hi-beat-gmt-special-1.jpg

sbgj007-1.jpg

sbgj007-5.jpg
Dessa måste väl ändå vara de bästa GS släppt i guld?
 

Hutti

Cartier
Måste hålla med om att den är väldigt clean, men skulle aldrig träffat att den var värd så mycket.

Men det är trevligt med allt som kostar mycket men inte är tydligt, så att bara kunniga vet.
 
Jo jag har en vitguldchronomaster. Riktigt lyckad klocka tycker jag.

Har för mig att det finns en likadan gs fast i platina. Ännu roligare. Hittar den inte med snabbgoogling. Säkert limited Japan only
Edit: sbgx123
SBGX123.png

4500000 yen


Rea på Yahoo Japan och klockan i trådstarten kan köpas för 170 000. Plus moms och porto givetvis. Fortfarande rätt dyr.

Bara att sälja en njure och beställa! Kanske det är vad mannen i trådstarten gjort - han är nöjd med sitt inköp, men han vet till vilket högt pris han betalat personligen, därför blommar inte hans leende ut till fullo.
 

Case

Panerai
Ganska snygg, även om @yonsson 's SBGJ på länk hade varit fetare.

Dock otroligt coolt att lägga så mycket cash på något som knappt ens klocknördar fattar vad det är. Det är du och ett tjog japanska koncernchefer som har koll på läget.

Kända lyxklockor som ger en lättidentifierad status är för bekräftelsesökande stackare. Det är ju mindre ballt... :p

Edit: Och kom inte här och svamla om proveniens och kvalité. Det har japanen också, minst lika imponerande.
 

Geparden

Audemars
Hemsk, men den drar inte ner märkets ack så viktiga status ;)

Skulle det stå Rolex på ur för ett par tusenlappar skulle de förmodligen innebära slutet för företaget som ett lyxmärke.
Där har du nog rätt igen.
Seiko klarar dock den bredden galant enligt mig. Tycker det är lite arrogant men mest synd att som genuint klockintresserad inte kunna uppskatta fina kvalitetsur pgra att man förknippar märket med något "billigare", vilket är fallet många gånger.
 
Senast ändrad:

klockodile

Dundee
2-Faktor
Tung modell minst sagt.
Tråkiga produktbilder dock. Ger inte klockans vackra visare och tavla någon chans. Däremot plus för den stenhårde japanen.
 

DrDre

Patek
Tycker det är lite arrogant men mest synd att som genuint klockintresserad inte kunna uppskatta fina kvalitetsur pgra att man förknippar märket med något "billigare", vilket är fallet många gånger.

Jag är kanske arrogant och/eller okunnig, men jag tycker att designen av klockan på bilden är rätt tråkig. Även om den kostade en miljard skulle jag tycka det.

Sedan har ju GS gjort en hel del annat snyggt, men det är väl en annan fråga.
 
Topp