• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fick en "ny" klocka idag!

Fick idag en klocka av min farmor. Det är min farfars gamla klocka han fick av SAS för 150års trogen tjänst;)
Den är helt i mintcondition. Plastglas och "planet" är sekundvisaren.


Garantin gick ut i 1983 iaf.

Det står så här i garantibeviset:

You are now owner of a Quartz Analog Watch, sold på Omnico Promotions Ltd, and manufactured for SAS by the Time In Motion Company, well-known for its custom-designed watches for many of the worlds most famous organizations.

Står även att den strulade under garantitiden så skulle man gå till NK med den. :)


Någon som har koll på vad det är för något? :D
 

Bilagor

  • SAS1.jpg
    SAS1.jpg
    32.4 KB · Visningar: 1,278
  • SAS2.jpg
    SAS2.jpg
    25.7 KB · Visningar: 1,240
  • SAS3.jpg
    SAS3.jpg
    33.1 KB · Visningar: 1,159
Tackar!

Det bör den göra, den är oanvänd sedan farfar fick den. Tänkte lämna in den på Service snart!

Några tips på vart man kan lämna in den?
 

emilarne

Cartier
Fick idag en klocka av min farmor. Det är min farfars gamla klocka han fick av SAS för 150års trogen tjänst;)
Den är helt i mintcondition. Plastglas och "planet" är sekundvisaren.


Garantin gick ut i 1983 iaf.

Det står så här i garantibeviset:

You are now owner of a Quartz Analog Watch, sold på Omnico Promotions Ltd, and manufactured for SAS by the Time In Motion Company, well-known for its custom-designed watches for many of the worlds most famous organizations.

Står även att den strulade under garantitiden så skulle man gå till NK med den. :)


Någon som har koll på vad det är för något? :D

En sån har jag också! från en svunnen tid när SAS hade cash upp över öronen...

Längesen jag kollade på den nu men har för mig att det va ett ganska schysst verk i den (kvarts förvisso men...)
 

Galaxy

Rolex
Cool klocka och rolig bakomliggande historia, känns lite roligare än en gammel-Omega faktiskt. Riktigt snyggt band också!
 
Topp