• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fick fel Casio. Spara eller returnera?

Blev smittad av någon G-Shock-sjuka för ett par veckor sedan. Var bara tvungen att skaffa en. Beställde till slut en GD350 mest på grund av att den hade vibrationsalarm. Hittade ett sjysst pris på E-bay och en säljare med hög rating och övervägande positiva kommentarer, så jag slog till.

Fick paketet idag, öppnar och där ligger inte klockan som jag beställde, utan en Casio SGW1000. Blev först besviken, var ju ingen G-Shock, men undersökte den lite. Den har ju faktiskt ABC-funktionerna, och sånt är ju alltid kul.

Någon som har erfarenhet av dessa klockor?
Jag ville egentligen bara ha en robust klocka i okänsligt material som tål att duschas efter ett träningspass och lite tuffa tag. Har jag fått en bättre eller sämre klocka?

Så vad säger ni, bortsett från principen att jag och förmodligen även någon annan fick fel klocka? Ska jag försöka spara SGW1000 eller returnera? Har visserligen redan mailat säljaren och påpekat felet men ännu inte fått svar.
 

SSL

Audemars
Hade försökt byta till GD350 om det nu inte var en blåsning. Men den du fick kostar ca 100kr mer vid googling.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag hade nog också bytt till en gd-350. Känns som en betydligt bättre klocka. Om du nu behöver ABC funktioner hade jag kört på en rangeman, protrek, mudmaster eller gulfmaster.
 
Hade försökt byta till GD350 om det nu inte var en blåsning. Men den du fick kostar ca 100kr mer vid googling.

Såg att den var någon krona dyrare. Tänkte mer om det var någon som hade haft den ena eller andra, eller ännu bättre båda, som kunde dela med sig av intryck.

Men är förstås tacksam för alla tips och åsikter:)
 
Ta och posta lite bilder och länkar :)

Klockan som jag beställde:
IMG_4064.JPG


Klockan som kom med posten (ledsen för dålig bild):
IMG_4063.JPG
 
En liten uppdatering.

Säljaren svarade, bad om ursäkt och förstod inte hur det hade kunnat ske. Hade inga kvar av den modellen jag beställde, så något byte gick inte att få till. Jag fick gärna behålla den felaktiga klockan om jag ville, alternativt returnera den.

Har inte riktigt bestämt hur jag ska göra. Är det krångligt att returnera en vara till USA? Har ju redan betalat tull och moms. Rör sig i alla fall inte om mer än en 5-hunka totalt, så jag kanske ska behålla den jag fick.

Vi får se hur jag gör. Får sova på saken helt enkelt. Tack för alla svar.
 

crbergman

Breitling
2-Faktor
Besvärligt..
Momsen kan nog återbetalas, men det blir en ny tullavgift, som du får låta säljaren ta. Säljaren kanske vet hur detta går till, annars gör du nog bäst i att höra med tullverket.
..men med tanke på klockans förhållandevis låga värde så hade jag nog valt att inte lägga så mycket tid på det. Klockan är ju cool och du fick den till ett bra pris. Mitt tips, sälj den här på KS och köp sen din GD350 för pengarna.
 
Besvärligt..
Momsen kan nog återbetalas, men det blir en ny tullavgift, som du får låta säljaren ta. Säljaren kanske vet hur detta går till, annars gör du nog bäst i att höra med tullverket.
..men med tanke på klockans förhållandevis låga värde så hade jag nog valt att inte lägga så mycket tid på det. Klockan är ju cool och du fick den till ett bra pris. Mitt tips, sälj den här på KS och köp sen din GD350 för pengarna.

Jag gjorde precis så som du resonerar. Mycket krångel i förhållande till klockans pris. Den fick bli kvar. Har faktiskt också funderat på att sälja den här, men ska testa den lite först. Kanske får feeling för den ändå ;)
 
Topp