• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fick ju hem mitt krokodilskinnsarmband idag....

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
c8Do8pe.jpg

hYw0AXL.jpg


blev riktigt bra faktist... inväntar ett GS-spänne nu från Seiya bara som bör komma i dagarna...:)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Nice.
Fick hem ett likadant spänne från Seiya i måndags.
Kul! Jag hade chansen att köpa ett Grand Seiko vintage-spänne förr 800 kr från japan...

$T2eC16dHJG!FFmuQ5n)kBSMGtGcGUQ~~60_35.JPG


Ångrar mig nu nästan i efterhand att jag inte slog till på spännet... Men det ska nog funka utmärkt med ett modernt GS-spänne också... :)
 

plattfot

Rolex
Kul! Jag hade chansen att köpa ett Grand Seiko vintage-spänne förr 800 kr från japan...

$T2eC16dHJG!FFmuQ5n)kBSMGtGcGUQ~~60_35.JPG


Ångrar mig nu nästan i efterhand att jag inte slog till på spännet... Men det ska nog funka utmärkt med ett modernt GS-spänne också... :)


Bara att hålla ögonen öppna så dyker det upp fler.

Det rätta spännet till min modell skall se ut så här:
jM8ZJEP.png

och då är spännet som Seiya hade inte helt fel.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Bara att hålla ögonen öppna så dyker det upp fler.

Det rätta spännet till min modell skall se ut så här:
jM8ZJEP.png

och då är spännet som Seiya hade inte helt fel.

Om det är det är detta du beställt så funkar det ju kanonbra!

rE3ejOw.jpg


Bara du har kontrollerat bandhornsstorleken på din GS och på bandet du köpt, samt storleken på bandets storlek där spännet ska sitta och storleken på spännet du beställt så det passar när du får hem grejerna.. Märkte själv att det där kan vara riktigt marigt på vintage Grand Seiko vid köp av band & spänne...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Snyggt band, vart beställde du det ifrån? Gillar att du påbörjat din vintageresa, ser stabilt ut!

Härifrån

http://www.globalwatchband.com/

Ja det är helt otroligt... kan knappt tro det själv... Nu ägnar jag större tiden av klocksurfning på vintage... :bag: Bara att erkänna - klockorna var nog till stor del helt enkelt snyggare förr i tiden, det är ju bara att titta på alla homeage-modeller som tillverkare släppt ifrån sig av egna tidigare klassiker... :)
 

Sond

Patek
Det där blev riktigt bra. Vad kostar ett sådan band därifrån? Jag fick själv hem ett blanksvart Croco från Hirsch för två veckor sedan som jag använt på min Air King.
 
Topp