• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fick paket idag!

exxpert

Omega
2-Faktor
Är typ novis på klockor och det flashigaste jag ägt är en j.lemans-kvarts innan.. ropade in en omega seamaster 600 på tratten för ett litet tag sedan som jag fick med schenker idag..

py7y2una.jpg

Paket!!!

a6a7a7eh.jpg

Papper?!?

myjapu6y.jpg

Fick ett litet fint brev med..urmakaren som sålde den var 93år. Har fullt upp med att se vad det står:confused:

hyna3e7u.jpg

Tillbaka på perlon som jag tänkt ha den på. En underskattad armbandstyp måste jag säga:) borde byta/putsa glaset på den och göra ren urtavlan men det får bli en annan dag:)

Trevlig helg!!

//Daniel
 

exxpert

Omega
2-Faktor
Smaken är som baken! :)

En av anledningarna till att den sitter på perlon nu är att den gjort det många år innan. Fick med ett gammalt perlonband som den suttit på när urmakaren köpte klockan 1993 och redan då hade klockan suttit med det bandet väldigt länge. Boetten är rätt sliten och det verkar som att klockan varit ett bruksur i gamla dar och det kommit sand eller nått mellan nylonet och boetten. Mig gör det inget och jag är lika glad för patinan den har. Den är ju trots allt från 1965:)

//Daniel
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Nej nej, det va inte meningen att vara bitter. Enbart att det skulle se bättre ut på en schysst läderrem! Kör det på du tycker passar bäst själv! :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Man kan ju se det som att klockan är väldigt ombytlig - dvs den passar både på läderstronk och på perlon om man vill "tuffa till den lite"
 
Topp