• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fickur, är de på väg tillbaka?

Ricrob

Patek
Jag var i en märkesklädbutik igår och såg vid kassan att de utökat sitt klocksprtiment från endast DW till även dessa, ganska coola quartz fickur med tillbehör. Ca 1900 pix kändes dock dyrt, vad tycker ni och tror ni det kan väckas en trend?

image.jpg


Tjäna!
 

SSL

Audemars
Helt ok. Själv hänger jag på låset till People Peoples (också svenskar som Nic & Mel) fickur.
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Tror inte det. Men det är fruktansvärt smart av dem att slänga med det där lädret! Gör att det blir lite mer "vardag" över det hela tycker jag! Haha nu blev jag faktiskt lite sugen själv.. Kanske något för cheepo63 att börja tillverka :)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Rätta mig gärna om jag har fel, men om ett fickur ska vara lite smidigt så krävs väl en kavaj eller liknande? Detta tunnar i så fall ut målgruppen rejält. Men oavsett så kommer fickur inte bli stort igen, det är alldeles för otympligt. Däremot kan de nog få någon sorts snabb hipster-skjuts en kort tid.
 

Kairo

Panerai
Däremot kan de nog få någon sorts snabb hipster-skjuts en kort tid.
Precis vad jag tänkte... lite som mobilfodral i läder som hänger runt nacken. Matcha gärna med djupt v-ringad Adrian Hammond t-shirt och fullständigt sönderslitna jeans... :eek:
Edit: Det angivna exemplet kanske inte beskriver en typisk hipster, men det är de vibbarna jag får...
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Just den där klockan reades till slut ut på Stayhard för typ 400 kr efter en långt tid på Reaavdelningen.
 

Yo-han

Troll probationary
Vi får aldrig glömma att "small bag on a string" faktiskt hände på riktigt. Tror inte världen tål mer än en modeyttring av så utsökt humoristisk karraktär per årtionde så du får nog vänta till 2020-nåt innan fickur med tillhörande attiraljer är "på".
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hipstergrej.. jag tänker mer en rullad mössa, mustasch, glasögon med fönsterglad, för stor skjorta i afrikansk stammönster, farsan jeansjacka från 70-talet, snortajta Cheap Monday jeans och limiterade airmax skor..
Hmm. Du vet ju uppenbarligen i utstuderad detalj hur det ska se ut för att gilla ovan nämnda objekt.....;)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Hoppas på riktigt att alla hippsters och alla trend följande ungdomar samt annat löst patrask hoppar på detta tåg. Det skulle i sin tur leda till att priset på gamla vackra omega seamasters från 50-60talet sjunker till normala nivåer igen. Samtidigt som man kanske skulle se en minskning av utbudet kring fixade och helt ommålade tavlor. Det tycker jag skulle ha varit mycket trevligt. Hoppas hoppas!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Om dess hipsters får för sig att fickur är nästa fräcka sak, så får jag hoppas att de bemödar sig köpa gamla och äkta prylar, och inte nytt junk

Enligt nedan evolotionskarta så borde fickuret peakat vid 2008 ("The Williamsburg") :D

evolution-hipster.jpg
 
Man ska aldrig säga aldrig, självklart kan Hipsters haka på den trenden, blir ju lite coolare med lädersnöret och lite av en acceccoar och det brukar ju vara funkis, dock så tycker jag det här är en bättre och mer användbar återaanvändning av gamla fickur...

Från Hodinkee
_MG_8483%20copy.jpg


Hipsters...
aw0wP48_700b.jpg



Hipster-Nerd.jpg
 
Stofiler och hipsters är väl marknaden. Tyvärr är den senare kategorin överrepresenterad. Själv är man väl drag från båda lägren men fickur ser jag inte inom den närmsta livstiden i mitt liv.
 

Sond

Patek
Har en god vän som glatt berättade att han skaffat klocka. Och att det var en väldigt bra pryl. När han började gräva i jeansfickan blev jag först lite brydd. Men upp kom ett fickur. Nu kan man nog kategorisera honom som en person med drag av stofil. En trevlig och begåvad sådan, men ändå..:)
 
Topp