• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Fickur, Drott Kronograf, troligen militärt.

Strindberg

Patek
2-Faktor
Edit: bortbytt och klart!

Eftersom jag inte är speciellt militärt intresserad, men jag vet att det finns folk som är det, så kastar jag ut ett fickur ur lådan. Är ganska så säker på det militära ursprunget, jag har kommit över det från en bekant som städade ur ett gammalt miloförråd och uret är därifrån. Har dock ingen ytterligare fakta.

Det är ett likadant ur som

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2498/vara/947494

fast i mycket bättre skick. Glaset saknas helt, dock är visare och tavla i gott skick, lite av blåneringen på timvisaren har en liten missfärgning längst in. Siffrorna är helt oblekta, att trean ser blekt ut beror på min lampa. Gravyr finns på baklocket, en krona, MDN och 11. Bild på baksidan visar mest ajfanen och min ickefrisyr, men det framgår hur gravyren ser ut. Baklocket har en del repor och skav, men det är nog i gränslandet att det skulle gå att polera bort. Enligt min -högst personliga- åsikt så har det här uret inte varit ute och använts, utan kanske lagts undan på grund av trasigt glas i transport eller så. Fungerar precis som det ska, verket ser nytt och rent ut.

photo.jpg
photo[1].jpg
photo[2].jpg

Jag tänker mig runt en tusenlapp, eller bytes mot en vettig beater. Helst bytes, behöver inte vara fullset eller komplett, heads only funkar jättebra och hellre en rolig klocka än ett bra skick. Den kommer att få mer stryk!
 
Topp