• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fickur samt armbandsur.

str85

Basic
Vad skulle ni säga? ser det förmätet ut att bära båda armbandsur samt ett fickur till väst eller väst-kavajkombo?

Fickur rent generellt känns ju rätt ute. Svårt att inte se fånig ut med det, om man inte är 70+ eller nåt, oavsett klädsel.

Prinsessgemålet bar under sitt frackbröllop ett armbandsur, och det är väl vad de flesta av oss gör trots att det inte är korrekt. Jag kan föreställa mig ett par yrkeskategorier där ett fickur kan vara användbart, men människor som inte kan ha ett armbandsur har väl en mobiltelefon på sig?

Jag kan inte se någon situation där jag själv skulle ha användning för ett fickur, men skulle jag göra det hade det varit istället för ett armbandsur.

Senast ändrad:
Fickur gör sig bra till mässdräkt. Och till mässdräkt bär jag aldrig armbandsur. Jag håller med @hm201 om att man bör välja fickur eller armbandsur, och att tillfällena att bära fickur utan att se utklädd ut är få.
Men jag vill heller inte avskräcka någon från att hitta sin egen stil och köra på det!

EDIT:
Såg att jag skrev lite fel... ”Tillfällena att bära fickur utan att se utklädd ut [...]” ska det vara så klart.

Senast ändrad:
Fickur gör sig bra till mässdräkt. Och till mässdräkt bär jag aldrig armbandsur. Jag håller med @hm201 om att man bör välja fickur eller armbandsur, och att tillfällena att bära armbandsur utan att se utklädd ut är få.
Men jag vill heller inte avskräcka någon från att hitta sin egen stil och köra på det!
bra icebreaker att fråga om klockkedjan och vilket frackur :) Jag kör ofta dressare till frack, inget som syns utåt

Fickur gör sig bra till mässdräkt. Och till mässdräkt bär jag aldrig armbandsur. Jag håller med @hm201 om att man bör välja fickur eller armbandsur, och att tillfällena att bära fickur utan att se utklädd ut är få.

EDIT:
Såg att jag krev lite fel... ”Tillfällena att bära fickur utan att se utklädd ut [...]” ska det vara så klart.
Krev du fel, ja det är lätt hänt. @NiklasF

EDIT:
Såg att jag krev lite fel... ”Tillfällena att bära fickur utan att se utklädd ut [...]” ska det vara så klart.
Mitt mål var lite att testa det som en accessoar, gillar att försöka hitta små personliga toucher på saker men som ändå har någon klassisk stil man kan blanda med mer modernt mode.
tänkte mig en grå väst med matchande kostymbyxa, en blåare fiskbens skjorta med dubbel manachett, svarta lackskor, svart/guld glasögon(ja riktiga), guldklocka med svart läderarmband samt svart/guld manschettknappar. Sen fick jag en tanke om fickur som jag inte kan släppa men är lite orolig att det blir för mycket...

Mitt mål var lite att testa det som en accessoar, gillar att försöka hitta små personliga toucher på saker men som ändå har någon klassisk stil man kan blanda med mer modernt mode.
tänkte mig en grå väst med matchande kostymbyxa, en blåare fiskbens skjorta med dubbel manachett, svarta lackskor, svart/guld glasögon(ja riktiga), guldklocka med svart läderarmband samt svart/guld manschettknappar. Sen fick jag en tanke om fickur som jag inte kan släppa men är lite orolig att det blir för mycket...
bara kör, det är ju för sitt eget nöje man klär upp sig och har klockor :happyhappy:

Om man överväger fickur istället för armbandsur så kanske man samtidigt skulle överväga monokel istället för glasögon. Trodde faktiskt också att bära fickur var ganska ute och att dom bara samlades på i nutid. Helt fel kanske.

Det hela låter väldigt ansträngt. Jag kan inte se ett sammanhang där det skulle uppfattas som något annat än utklädnad...

De flesta jeans har en ficka för fickur. Till sådan jeans kan man med fördel ha fickur (Naturligtvis inte samtidigt som armbandsur)

Låter som en utstyrsel som kommer vara sjukt svår att bära upp :/
Cred till dig om du får det att funka iaf antar jag.

Tillbaka
Topp