• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

fickur som kan ärvas.

Bodrum

Breitling
Hej. Jag har registrerat mig för att ställa en specifik fråga till alla klock entusiaster. Jag vill så gärna köpa ett fickur som är ny och som mina barn och barnbarn kan ärva. Vad för klocka ska man köpa?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Hade varit lättare om du ville köpa ett armbandsur. Intresset för fickur är svalt i jämförelse.
 

F-L-P

Panerai
Nya fickur är lite klurigt.. enda jag har sett på senaste åren är ett tissot fickur.

http://us.tissotshop.com/tissot-pocket-1920-mechanical-men-s-ivory-pocket-watch.html

kan ju finnas många men bara vara så att inga AD tar in dom eftersom det inte finns någon efterfrågan.

Uret.se ger bara patek med 300k+ som pris,

Denna C24 sökning ger ett 80 tal "nya" fickur i världen under 35 tusen dock är de flesta märkta som NOS vilket kan betyda lite vad som helst. Men denna iwc kanske skulle kunna vara något? bör dock kolla vad om det är någon "NOS" eller om den verkligen är nytillverkad.
 
Topp