• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Film: Guilty pleasures

Någon mer än jag som har sett några riktigt kassa filmer som man mot allt förnuft gillar? Vi snackar troligtvis 80-tal. Vi snackar rullar som är långt ifrån finkultur men som ändå kung-fusparkat sig in i hjärtat av någon anledning? Jag har nämligen några:

Raging Thunder aka Karate Tiger 2 aka No Retreat No Surrender 2
B:ig 80-talskarate med de träigaste skådisarna någonsin, men jag har sett den säkert tio gånger. Onda ryssar. Onda vietnameser, Bra musik knyter ihop säcken. Min favorit bland sunkfilmer.
no_retreat_no_surrender_2-2.jpg

retreat3.jpg

The perils of Gwendoline in the land of the Yik Yak:
Bra nära att vara porr, den sanslösaste storyn någonsin och totalt hjärndöd. Någonting om en stam amazoner tror jag. Jag av någon underlig anledning sett den ett antal gånger. Riktigt bra soundtrack för övrigt.
gwendoline6.jpg

x480-IVN.jpg

Cherry 2000
En storstadsyuppie måste ut i ödemarken för att ersätta sin sexrobot som fått kortslutning pga diskvatten. Annars som Mad Max typ.
511SJQZGNSL._SY445_.jpg

The lost empire:
Ok, den här är verkligen skitdålig, jag skojar inte, men jag gillar den ändå. Bra musik av Alan Howarth
6-20-2015%2B6-52-22%2BPM.jpg

Hard ticket to Hawaii:
Kan inte bestämma mig för om den är så dålig så att den är bra, eller så dålig så att den är skitusel.
Hard-Ticket-to-Hawaii.jpg

10 to midnight
Bronson gör det han gör bäst. Kasst hantverk man jag tycker den är riktigt bra, bättre än alla thrillers som pumpas ut idag.
10-To-Midnight.jpg

Jeesus, jag saknar 80-talet. Till och med dyngfilmerna hade charm...

Måste slå ett slag för filmen Demolition High från 1996. I huvudrollen återfinns Corey Haim (från The Lost Boys som jag vet några här älskar) som 25 åring spelar en 16 årig elev som räddar upp situationen.
DH.jpg

Är man riktigt modig finns det en efterföljare, "Demolition University". Coreys karaktär Lenny Slater har otur när det kommer till att stöta på terrorister beväpnade med AK47or. Hur någon av dessa filmer kunde få göras färdigt och hur de ens nådde mig i Sverige är ett mysterium o_O

Hela Demolition High verkar ha hittat till youtube, så enjoy:

Ok det är inte 80-tal men den här fastnade jag för när jag såg den en sen kväll på ZTV nån gång under 2000-talets början:

http://m.imdb.com/title/tt0116422/

Den är väl inte bra, men charmig på nåt vis. Skaffade DVD:n importerad för alldeles för mycket pengar för många år sedan.

Går väl lite ihop med skräckfilmstråden men i stort sett alla Tromafilmer
För att inte glömma den svenska klassikern Evil Ed

Här bör väl Ninja Mission kvala in? Och då även se den nya dokumentären om.
Filmen spreds till USA och visades på amerikanska biografer, och bara i New York visades den på 90 biografer under samma tidpunkt. Filmen gjorde kassasuccé och drog in en miljon dollar på ett dygn. Så småningom visades filmen även i Asien, t.ex. Thailand. Utlandssuccén var fenomenal, 250 miljoner kronor drog filmen in totalt. Dock återvände aldrig några pengar till filmteamet och går inte att spåra än idag. Filmen räknas till en av svensk filmhistorias största genombrottsfilmer på internationella scenen.

filmoe100.jpg

Här bör väl Ninja Mission kvala in? Och då även se den nya dokumentären om.
Filmen spreds till USA och visades på amerikanska biografer, och bara i New York visades den på 90 biografer under samma tidpunkt. Filmen gjorde kassasuccé och drog in en miljon dollar på ett dygn. Så småningom visades filmen även i Asien, t.ex. Thailand. Utlandssuccén var fenomenal, 250 miljoner kronor drog filmen in totalt. Dock återvände aldrig några pengar till filmteamet och går inte att spåra än idag. Filmen räknas till en av svensk filmhistorias största genombrottsfilmer på internationella scenen.

filmoe100.jpg

Den där glömde jag.:facepalm: Svensk film när den är som bäst/värst!

Dodgeball är en sån där rulle jag ofta kommer tillbaka till. Egentligen fruktansvärt dålig men ändå grymt underhållande :D

Starship troopers är fan Verhoevens bästa film, å då har han ändå gjort Total recall vilken kanske även den platsar i denna tråden om man skall vara ärlig.

Några filmer jag tänkte se om inom kort. De 2 första fick man köpa i Gula tidningen på Greklands vhs när det begav sig då Sovjetsvenska Statens biografgrafbyrå förbjöd dem.
Cobra_movie_poster.jpg
pun1.jpg
1389d74da1310fdd67422d5328575797.jpg
road_house.jpg
Octagon-Movie-Poster.jpg

Och sist men inte minst. Vilken 80 tals klassiker kommer den här scenen från?
11844_5.jpg

Några filmer jag tänkte se om inom kort. De 2 första fick man köpa i Gula tidningen på Greklands vhs när det begav sig då Sovjetsvenska Statens biografgrafbyrå förbjöd dem.
Cobra_movie_poster.jpg
pun1.jpg
road_house.jpg
Octagon-Movie-Poster.jpg

11844_5.jpg

Guldrullar. :happyhappy: Och den sista är en ninjarulle, fast fan vet vilken. Är det denna?
Pray-For-Death-Banner.jpg

:D
Cobra_movie_poster.jpg
pun1.jpg
road_house.jpg
Octagon-Movie-Poster.jpg

11844_5.jpg

Roadhouse får mig att tänka på family Guy avsnittet där Peter löser alla problem han stöter på med en rundspark :D

Tillbaka
Topp