• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fin klocka på jobbet

Patrike

Omega
Har ni några betänkligheter kring att använda finare klockor på jobbet?

Dvs anpassar ni vad ni bär för klocka till ert jobb?

Tänker mig att det i landet lagom kan vara "lättare att komma undan" med att bära en DDII WG/YG till jobbet som börsmäklare, än om man jobbar som tex bidragshandläggare.


Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk
 

Hardy

Thug
Ja har inte så svårt att se en bidragshandläggare (om du nu tycker det är ett lågstatusyrke) som är klockentusiast bära yg
 

Daniel B

Omega
Jobbar inom IT/försäljning och har bara vintage. Så nej, de flesta som man möter har ingen koll på vad ens en vintage Omega är eller lägger inte märke till det inom min erfarenhet.

Antar att Rolex är lite mer känt som ett highend märke utanför klockintresserade kretsar, hade jag haft en sådan så kanske jag hade anpassat mig på vissa kundmöten :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Inga betänkligheter. Å andra sidan ser inte mina gamla Rolexar i stål så himla exklusiva ut, skulle jag säga. Enda gången ngn har noterat något är då jag haft jubilelänk. Dessa tycks folk känna igen. Bästa klockan alla kategorier är den enkla Explorer-ettan.

Å tredje sidan möter jag folk med dyrare klockor än vad jag själv bär titt som tätt. Sällan bling. Oftast smakfullt och ofta får jag intrycket att det är värderade accessoarer valda med omsorg. Ett omtyckt smycke helt enkelt.

A
 

Patrike

Omega
Ja har inte så svårt att se en bidragshandläggare (om du nu tycker det är ett lågstatusyrke) som är klockentusiast bära yg