• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Fin Mirona "vintagedykare" helstål.

URsinne

Guld
2-Faktor
Pris
2875
Returpolicy
Om något väsentligt avviker från beskrivning
Bilder Skickat
  1. Ja
Såld för begärt pris.

En hur cool som helst Mirona i helstål från ca 1960-talet, passa på idag: 2875 skr. Inklusive rekfrakt värde ca 138kr!

Bra väl fungerande skick.
Klockan ska vara servad ifjol utan papper på det. Den går igång direkt och och fungerar felfritt och med helt ok gångreserv. Visarställning och datumskiftning utan problem. Visarfriktionen som jag vill ha den, lite lagom. Inget servicebehov verkar alltså vara för handen. Vridringen av friktionstyp, mjuk och fin utan att var sladdrig. Täthet okänd, ej testad av mig.

I övrigt se främst bilderna. De är tagna så de imperfektioner som finns ska synas. Allmänt kan sägas den är "fin", inga grova dings eller liknande. Lagom lätt nötning.

Helstålboett. Automatverket förgyllt och justerat i 3 positioner. Kronan är inte skruvad och har uppgiften att den aldrig varit det. Ca 38 mm "diameter" och ungefär 48 mm längd, l2l.

Under självkostnadspris. OBS: Rekfrakt ingår endast för tillfället! Levereras med det blå natot från Strapped.se på bild som inte är mycket använt.

(Möjligen kan hel eller delbyte komma ifråga, exempelvis Turtle reissue av vissa lite ovanligare färgvarianter... eller 7548-700b(pepsi) i fint skick, 6306-7040 etc. upp eller ned i pris, det är ungefär vad jag kan tänka mig nu men försäljning prioriteras)

https://klocksnack.se/threads/ursinne.69092/#post-2632996

Mir3w.jpg

MIRks01w.jpg

MIRks40w.jpg

MIRbw.jpg

MiroM1w.jpg

Tack till KS.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp