• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finn fem fel

HolyCrap

Omega
En hyfsat känd klockmodell. Men är den äkta? Tre fel på den som jag är ansvarig för. Vilka?

Strunta i det pixlade fältet i nederkanten. Den är för att dölja återförsäljarens logotyp, som INTE marknadsför kopior.

Jag är så långt från en Rolexexpert man kan komma, men jag tycker indexmarkeringarna ser lite korta ut.

Edit: De ser även en aning manipulerade ut, utom klockan 7 som tycks vara normallängd. ;)
 

Igge

Panerai
Kul initiativ :)

Min gissning är att poleringen är fel, ska väll vara blankpolerad boett.
Sen så ser även proportionerna lite fel ut på tycker jag, har det blivit lite "maxicase"?
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Jag tycker även Datejust texten ser lite väl stor ut i förhållande till Rolex ovanför?
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Det ska vara en" pil " vid tolvslaget istället för en rak pinne
"Swiss made" ska vara synlig(det kanske bara är vinkeln)
 

Igge

Panerai
Kul att det är igång igen.
Jag jämför inte med någon bild på rätt klocka utan bara gissar så det kan ju bli hur fel som helst :)

Datum bubblan, sekundvisaren (ska väll inte vara "spade" på den), 300m /1000 feet, timvisaren för tjock, Audemars piguet texten är fel.

God natt
I
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Det är många klockor som inte riktigt klarar en såhär nära granskning. Varför är minutvisaren på suben på indexet när sekundvisaren är på 35? slarvigt ställt. Varför är det ingen "10" på bezeln på omegan?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Kan inget om AP och ännu värre med produktbilder men tycker att skruvarna och bandinfästningen ser lite skum ut
 
Topp