• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det en Rolex Submariner vitguld utan datum?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tror inte jag. Kolla texten på tavlan. Plus vitguldsindex i nipple-utförande. Precis som den allra, allra första ref 16550, som kom med nipple-dial. Har du sett den? :) Svart tavla. Oväntat.

Men för all del. Allt detta går att plocka ihop... Och komplettera där så behövs. Detta plus att Rolex själva inte svarar särskilt mycket på frågor är ju en viktig del av mystiken, inklusive svårigheten att tro på vad man ser...
A

Ser väl gula ut på den bilden?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Inte på min skärm... Tror bilden är klippt från auktion. Christies? Ska se om jag hittar ngra noteringar från när jag först sparade ner bilden... Sitter med lilla äppel-paddan nu...
Var Antiquorum:

Important Collectors' Watches, Pocket Watches & Clocks
Geneva, 15th & 16th March
“Deep Blue” Rolex Oyster Perpetual Date, "Submariner" 660ft/200m, Superlative Chronometer Officially Certified, case No. 5481111, Ref. 1680. Made for the Asian market in 1976. Fine center-seconds, self-winding, water-resistant to 660ft/200m, stainless steel wristwatch with date, blue bezel and blue dial, with a stainless steel "Flush-Fit" Oyster bracelet.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
fanns det inte en snubbe här på forumet som sades ha en stålis med blå tavla och vridring men som tydligen också hade köpt den på det viset från butik?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Var Antiquorum:

Important Collectors' Watches, Pocket Watches & Clocks
Geneva, 15th & 16th March
“Deep Blue” Rolex Oyster Perpetual Date, "Submariner" 660ft/200m, Superlative Chronometer Officially Certified, case No. 5481111, Ref. 1680. Made for the Asian market in 1976. Fine center-seconds, self-winding, water-resistant to 660ft/200m, stainless steel wristwatch with date, blue bezel and blue dial, with a stainless steel "Flush-Fit" Oyster bracelet.


Vet någon vad den gick för?
 
Topp