• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det någon advokat/jurist på klocksnack?

Silverminken

Panerai
Är du det eller vet någon som är det?
Vänligen kontakta mig via pm. Skulle vilja låna några minuter av dennes tid.

Mvh Silverminken
 

KenKun

Patek
2-Faktor
image.jpg
 

Chattras

Cartier
Även jag skulle behöva en. Vänligen kontakta mig via PM så tar vi det där ifrån. Kanon om du finns i Göteborg.
 

Chattras

Cartier
För att tydliggöra så söker jag inte heller någon som gratis ska svara på massa frågor. Jag vill allt göra rätt för mig :).
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag söker också en juridiskt kunnig person åt en äldre kvinna vars mor blev hjälpt att få bo kvar om finansiären fick ta över ägandet när brf bildades av hyreslägenheter. Brf godkände inte att de som ägde lgh som ägare om inte mamman ägde minst 10%. Nu har hon dött och finansiären motstridig dotterns anspråk på dessa 10%. Någon kunnig på det området? Jag betalar för ett bra jobb naturligtvis. Tack!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Bumpar denna, någon jurist som skulle kunna göra en snabb bedömning av ett optionavtal/ upplägg rörande bostad-/tomt? Skulle vara väldigt tacksam
 

marw

Panerai
2-Faktor
Om det finns ngn pigg jurist som vill bidra till ett roligt svar till min parkeringshyresvärd så vore jag tacksam. Kort historia. Hyr p plats sedan ett par år av en brf. Idag fick jag ett brev där de ber mig att retroaktivt ca 12 månader betala höjd hyra med ca 30%. De skriver klart och tydligt att de missat att informera mig om detta men vill nu att jag betalar detta retroaktivt. Jag är inte tankeläsare utan har så klart betalt den hyra som står i kontraktet varje månad. Inga stora summor men tycker mer att det är lökigt att de inte bara tar att de gjort fel utan vill ha mig att betal för misstaget. Om möjligt jävligt komplicerat svar så de får något att fördjupa sig i.
 

Edin

Panerai
Om det finns ngn pigg jurist som vill bidra till ett roligt svar till min parkeringshyresvärd så vore jag tacksam. Kort historia. Hyr p plats sedan ett par år av en brf. Idag fick jag ett brev där de ber mig att retroaktivt ca 12 månader betala höjd hyra med ca 30%. De skriver klart och tydligt att de missat att informera mig om detta men vill nu att jag betalar detta retroaktivt. Jag är inte tankeläsare utan har så klart betalt den hyra som står i kontraktet varje månad. Inga stora summor men tycker mer att det är lökigt att de inte bara tar att de gjort fel utan vill ha mig att betal för misstaget. Om möjligt jävligt komplicerat svar så de får något att fördjupa sig i.

Om du inte har tagit del av information om att hyran skulle ha höjts tidigare i årsberättelse eller liknande så tror jag de inte har något att komma med. Dock är jag inte ens lekmansjurist eller student..
 
Topp