• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det någon som är nöjd?

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Ser dagligen trådar om vilken fattas, vad ska ska jag köpa, flippa denna osv...

Undrar helt enkelt om vi har någon som känner sig komplett eller åtminstone nöjd och i så fall vad sitter ni på?
Förstår att detta har väldigt lite att göra med vilka klockor man sitter på men tänkte detta kunde vara en kul frågeställning.

Jag är 100% nöjd med en klocka jag har idag och det är Rolex 1680. Resten skulle jag kunna sälja och glömma. Frågan är då ska man?
En liten del av mig blir väldigt sugen på att börja om:)

Hoppas att ni får ett gott 2015!

Bifogar en bild på den hittills enda rätta.

bild 1.JPG
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Jag måste erkänna att jag börjar bli rätt nöjd som det ser ut just nu. Fyra seriösa men väldigt olika klockor att rotera (en i veckan yonsson ... ;)). Är helt ärligt inte sugen på något specifikt just nu. Det enda jag kan komma på är att kanske byta till en svart tavla på min Exp II nästa höst, mest bara för att få lite variation. Snygg både som vit och svart. Weasel sa i en tidigare tråd jag startade att "Nöjd är någon form av nirvana som en tvättäkta klocknörd aldrig uppnår.". Fan vet om jag inte börjar närma mig i alla fall ... :cigar:

Samling 2+2.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag är nöjd och varken förstår eller är en flippare.

Inte ens att det smyger sig in en tanke om ett 'bättre' eller 'roligare' ex av någon klocka? Typ '...det skulle ju vara kul med en straight hand 1655' eller 'en Stella vore roligt' eller liknande.

Grymt isf!

Är inte heller en flippare men tankarna smyger sig ju på ibland.
 

Lowe92

Cartier
Jag är inte nöjd än men det är nog bara en tidsfråga. Hade jag haft ordentligt med pengar istället för att vara student hade det inte varit några problem tror jag.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Inte ens att det smyger sig in en tanke om ett 'bättre' eller 'roligare' ex av någon klocka? Typ '...det skulle ju vara kul med en straight hand 1655' eller 'en Stella vore roligt' eller liknande.

Grymt isf!

Är inte heller en flippare men tankarna smyger sig ju på ibland.

Nä IOM att en sekundvisare inte bär klockan. Visst en Stella men de kommer vara mycket svårare att bära. Jag försöker köpa det jag anser bäst inom den modell jag är intresserad av. Sedan kan jag iof tänka mig en 5510 eller 5508 men det innebär inte att några av mina keepers skall säljas. Säljer jag en keeper så är det för att finansiera något helt annat än klockor. Sist var det en motorcykel men det kan i framtiden bli en sommarstuga.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Kag är nöjd och jag säger som spencer att jag varken förstår eller är flippare.

Just nu har jag dom här
image.jpg


Den här
image.jpg


Den här
image.jpg


Den här
image.jpg


Och den här
image.jpg


De enda som egentligen inte används är Citizenen som däremot vårdas ömt eftersom den överlevt mina sena tonår och lumpen, det är mer än 10 år sedan den användes sist. Kvartsorienten används inte heller eftersom mekaniskt är roligare.

Den minst använda annars är väl SIIn som mer var ett roligt udda köp. I övrigt är det ständig rotation på de andra.

EDIT:// sen kan man klart bli sugen på att köpa någon ny då och då, men det första jag tänker är kommer den användas? Om ja köp, om nej låt bli.
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Jag är nöjd och varken förstår eller är en flippare.

Jag har förstått det och tror ärligt det är rätt väg att gå. Var tidigare extremt duktig på att behålla klockor under 7 år såldes inget. Sedan en dag hittade jag något jag var sugen på, hade inte pengarna och orkade inte spara. Resulatet, ett flippande utan dess like. Var definitivt nöjd tidigare och känslan av att vänta på något är oslagbar. Att idag byta en Patek mot 3 rolex mot 2 ap tillbaka mot 1 patek lägg till 100 och ha 2 rolex, nej vänta säljer allt finns ju platinum? osv.... blir trött av att ens tänka på det:) Nej i år blir det nöjdheten som är i fokus!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag är absolut inte nöjd, men jag är väldigt tacksam för mina klockor. Klockor ger mig mycket glädje i min vardag...Nöjd känns väldigt svenskt det är inte fel att vilja ha mer eller bättre dock är girighet en klocksynd...:D
 

frere

Audemars
2-Faktor
Jag har två klockor som jag ser som början på en samling, en som hängt med länge och får vara kvar av sentimentala skäl och två som går att byta upp så småningom. Och det är jag nöjd med:)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Stolt.....men inte nöjd.....har orena tankar om en klocka som går emot mina rådande principer......ja det är en Hublot. Den här ggr ska det dock förbli endast en skimär dröm.

Kanske om jag tröttnar totalt att allt åker och endast en Hublot blir resultatet. Om en sådan situation uppstår så måste dock loggin till alla forum raderas och ett hundratal länkar och bilder delete:as.......men jag är inte mogen för det......tom lite skraj.......så jag är nog nöjd ändå......
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Svaret är Nej här!
Vissa delar av klocklådan börjar sitta säkert känns det som.
Medan andra delar är kapital som omsätts för att prova nytt och känna på olika nya modeller.

Skulle dock vilja ha lite "bättre" ex av vissa modeller jag har samt någon riktig
vintage-dräpare av fabrikat Rolex.

Jakten fortsätter med andra ord..........
/j
 
Topp