• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det någon som är nöjd?

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kag är nöjd och jag säger som spencer att jag varken förstår eller är flippare.

Just nu har jag dom här
image.jpg


Den här
image.jpg


Den här
image.jpg


Den här
image.jpg


Och den här
image.jpg


De enda som egentligen inte används är Citizenen som däremot vårdas ömt eftersom den överlevt mina sena tonår och lumpen, det är mer än 10 år sedan den användes sist. Kvartsorienten används inte heller eftersom mekaniskt är roligare.

Den minst använda annars är väl SIIn som mer var ett roligt udda köp. I övrigt är det ständig rotation på de andra.

EDIT:// sen kan man klart bli sugen på att köpa någon ny då och då, men det första jag tänker är kommer den användas? Om ja köp, om nej låt bli.

Gillar din Citizen! Har kollat lite på liknande ett tag. Vad är det för modell?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
hm om ni är nöjda kan vi likaväl radera forumet, vad är meningen att diskutera/tycka om klockor om alla sitter och är nöjda?


Släpp sargen för fan, en samlare med intresse blir aldrig nöjd.
För mekaniken kan alltid diskuteras, hur fungerar klockan, vad gör olika delar i klockan vilka funktioner går det att få till.

Annars är detta bara ett skoforum, skittrist.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är RÄTT nöjd måste jag säga, däremot har tanken slagit mig att jag kanske borde sälja allt och köpa EN klocka istället. Problemet är att jag omöjligt kan komma på vilken det i så fall skulle vara. :)

SBGM001
SBGX117
Bishop
APSeiko
KS5626
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag har några jag är väldigt nöjda med och inte tror jag kommer att sälja, sedan har jag några som inte betyder lika mycket för mig och kan mycket väl tänka mig att sälja. Men vad jag än köper så kommer det finnas något annat jag vill ha så blir väl aldrig helt nöjd.
 

MartinSWE

Omega
Stolt.....men inte nöjd.....har orena tankar om en klocka som går emot mina rådande principer......ja det är en Hublot. Den här ggr ska det dock förbli endast en skimär dröm.

Kanske om jag tröttnar totalt att allt åker och endast en Hublot blir resultatet. Om en sådan situation uppstår så måste dock loggin till alla forum raderas och ett hundratal länkar och bilder delete:as.......men jag är inte mogen för det......tom lite skraj.......så jag är nog nöjd ändå......


Du ljuger för dig själv. Hublot, det tog dig år att bli människa efter det träsket senast...
 

Belic

Cartier
Aldrig nöjd, verkligen aldrig! Tycker däremot om klockan första 6 månaderna och efter det är de "meeh" och jag vill uppgradera :banghead:
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ni som flippar mycket, och snabbt, gäller det bara klockor?

Eller tröttnar ni på er nya bil, mc, skoter, sko, soffa, tv, gitarr eller vad ni nu må ha för annat gift lika snabbt?
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Ni som flippar mycket, och snabbt, gäller det bara klockor?

Eller tröttnar ni på er nya bil, mc, skoter, sko, soffa, tv, gitarr eller vad ni nu må ha för annat gift lika snabbt?

Haha bilar åker i ungefär samma takt som klockor. Dock kommit till samma insikt där. Båten består dock, kanske för att den är omöjlig att sälja;)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Lite annat jag är nöjd med, högt och lågt..

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Här kommer dock två jag kan tänka mig att flippa..

Extremt fina och prisvärda klockor. Men jag har redan alternativ till Omegan och Longinessen måste alltid vara uppdragen annar är det ett helvete att ställa allt och jag har lite för många klockor och för få winders..

image.jpg

Var är PP:n?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ni som flippar mycket, och snabbt, gäller det bara klockor?

Eller tröttnar ni på er nya bil, mc, skoter, sko, soffa, tv, gitarr eller vad ni nu må ha för annat gift lika snabbt?
Har nog haft sex bilar på lika många år :angel:

Relativt nöjd nu. Men finns fler modeller jag vill prova. Har en regel just nu; "en in, en ut". Försöker ligga på tre "riktiga" klockor åt gången
 

MJ24

Patek
2-Faktor
hm om ni är nöjda kan vi likaväl radera forumet, vad är meningen att diskutera/tycka om klockor om alla sitter och är nöjda?


Släpp sargen för fan, en samlare med intresse blir aldrig nöjd.
Bara gör att man är nöjd med det man har just nu, betyder inte att man Alltid kommer att känna så.
Att konstant vara missnöjd med det man köpt låter mycket märkligt...;)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har nog haft sex bilar på lika många år :angel:

Relativt nöjd nu. Men finns fler modeller jag vill prova. Har en regel just nu om "en in, en ut". Försöker ligga på tre "riktiga" klockor åt gången

6 bilar på 6 år är ju rätt bra ändå.

Det är ännu jobbigare att gilla bilar och motorcyklar men att vara samlare även där. Har provat det med! :D
 
Topp