• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det någon som kan hjälpa mig byta glas på en SNK809?

skurtbert

Omega
Hej,

Jag brukar använda en Seiko SNK809 som "beater" över helgerna och har beställt ett nytt "slightly doomed" saffirglas till den från eBAY, jag trodde att urmakaren i staden skulle kunna byta åt mig för några hundringar men fick precis beskedet att de inte gör sånt utan skickar iväg klockorna och då kan man endast få glaset utbytt till ett annat orginalglas.

Finns det någon här på forumet som skulle kunna hjälpa mig med detta om jag skickar över klocka och glas? Mot en rimlig ersättning såklart! Jag är jättetacksam för svar/tips.

I värsta fall får jag väl klura ut hur man gör det själv ;)
 

San15

Cartier
2-Faktor
Jag skulle köpa någon billig glaspress och göra det själv, typ en sån här. Kan vara bra att ha om vill göra det i framtiden också.

41ePEbk4B3L._UX342_.jpg
 

rogart-63

Patek
Lite knepigare mad domed glas? Testa en annan urmakare? Som är lite mer hjälpsam? Problemet är ju att inga garantier gäller sen. Även glaspackningen bör bytas? Om du vill ha klockan tätt efter bytet?
 

skurtbert

Omega
OK, ska fråga runt lite, finns en stjärnurmakare i stan också, frågade på Nymans ur först, tänkte att dom om några borde ha utrustning att genomföra glasbytet.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Har också tänkt köpa ett sånt glas till min Seiko, är det lätt gjort för en urmakare att fixa eller bör man gå till nån som vet vad den gör? finns det nån på forumet som kan göra det?

Magnus
 

Uggla

Breitling
Har också tänkt köpa ett sånt glas till min Seiko, är det lätt gjort för en urmakare att fixa eller bör man gå till nån som vet vad den gör? finns det nån på forumet som kan göra det?

Magnus

Jag köpte den billigaste glaspressen från Verkmästarna (~300kr) och böt till ett dome:at på min SKX031. Har även använt den till att pressa fast inserts. Är du intresserad rekommenderar jag dig att testa själv, det är inte så svårt!
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jag köpte den billigaste glaspressen från Verkmästarna (~300kr) och böt till ett dome:at på min SKX031. Har även använt den till att pressa fast inserts. Är du intresserad rekommenderar jag dig att testa själv, det är inte så svårt!
Jo få dit det är nog lugnt, men få det perfekt och vattentätt är nog inte lika lätt
 

rogart-63

Patek
Köpte mig ett fint pressverktyg nyligen. Ett Sternkreuz. Skulle kunna byta glas åt er problemet är väl postgången.

226917434_2a185fa0-0bc7-4062-b474-0931ce6bea47.jpg

Om ni undrar varför det är en pil och en ring på bilden? Så är det så att jag inte fått med den från säljaren. Trots mycket tjat . Tog bilden ur mina document och då var pilen där.
 
Senast ändrad:
Topp