• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det någon vintageaffär i Lund med klockor?

Johan M

Cartier
Näpp, här finns en del second hand-affärer men inga har några klockor bortsett från fula batteridrivna ur. Du kan i och för sig kolla pantbanken som ligger på skomakaregatan, där har jag aldrig varit inne.

På clemenstorget brukar det stå en del knallar och sälja, där hittade jag en fin Atlantic för en hundring och såg att någon av dem hade en Eterna (eller var det Enicar?) för 700 kr. Annars brukar det mest bara vara skräp-ur där också.

Tar du tåget till Malmö finns det en antikaffär i närheten av stationen, mellan Lilla torg och stationen, som haft några ur i skyltfönstret. Jag har dock aldrig varit inne i butiken. Jag har för mig att det ligger en pantbank tvärs över gatan där också.
 

naggge

Panerai
Johan M skrev:
Tar du tåget till Malmö finns det en antikaffär i närheten av stationen, mellan Lilla torg och stationen, som haft några ur i skyltfönstret. Jag har dock aldrig varit inne i butiken. Jag har för mig att det ligger en pantbank tvärs över gatan där också.

Knallade förbi den butiken för någon vecka sen och såg som hastigast en Omega flightmaster i skylten. Har för mig att det fanns en äldre heuer bredvid också.
Hade dock ingen tid att gå in.
 
Topp