• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det några Junghans på forumet?

soderlund

Cartier
Jag fick en Junghans-dressare av mina morföräldrar när jag konfirmerade mig har jag för mig. Måste ta och leta lite i lådorna hemma eller hos päronen, har för mig att den var i guld :woot:

Ska försöka leta upp den och ta en foto för trådens skull.
 
image.jpg

Deras meister flieger är bland det snyggaste jag sett.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Väcker lite liv i tråden. En kompis ska köpa en Junghans Max Bill Ladies i present till hans flickvän och var inne på Step in watch center på Drottninggatan. De hade fortfarande som påpekats tidigare i tråden bara ett fåtal modeller inne samt att tjejen han fick hjälp av avrådde köp. Lite märkligt då de har märket i sortimentet, men tydligen så ligger agenturen i Danmark och de har av någon anledning svårt att få in klockor.

Hon menade också att det skulle göra reparationer av Junghans dyra. Det enda jag får fram angående urverket är deras ref, Quartz movement J643.29, men det måste väl gå att lämna in till vilken duglig urmakare som helst om man skulle behöva hjälp?

3.jpg
108197_v_1412352822.jpg
 

Depp-Erik

Cartier
Jag vet inte om Junghans håller hårt i sina reservdelar, annars vill jag minnas att de kör på moddade ETA verk så de borde gå att serva hos en pålitlig urmakare.
 
Topp