• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det nåt märke ni INTE vill ha?

Sagedal

Breitling
Jag har sett att det finns många inom klockvärlden som föredrar vissa märken framför andra. Inget konstigt med det, gillar man vad en tillverkare gör så är ju tröskeln lägre till att köpa fler produkter från samma tillverkare.

Men, det finns också de som försvarar "sitt" märke med näbbar och klor, och verkar ha en negativ syn på vissa andra märken. Detta intresserar mig, och min fråga är följande:

Finns det nåt märke du ALDRIG skulle köpa, och varför skulle du inte det? Jag är förstås mer intresserad av klockor som kostar mer än kaffepengar... :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Kikade runt lite på Nymans nyss och såg ingen 40mm, men det skulle väl kunna gå! Dock inget märke som jag vill ha. Rolex, Omega, AP, JLC och många fler har en design som tilltalar mig mer!
Det finns några modeller på 40. Dock kanske nymans inte har dem. Hur som så skulle man ju få onda ögat av hardcore panariatas om man bar en sådan. Ang designen så resonerade jag exakt så för ett år sedan. Sen har de växt som attan på mig.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Stänger inga dörrar. Kan knappast säga att jag aldrig kommer köpa t.ex. Hublot då jag inte läst på något om deras modeller eller varit i närheten av att faktiskt prova en.

Det korta svaret: Nej.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Kommer aldrig att köpa en Steinhart.

I det lite dyrare segmentet stänger jag inga dörrar, då varje märke oftast brukar ha någon shysst modell :)
 

Jonaz

Rolex
Om jag fick en klocka tryckt i näven med ett varsågod skulle jag prova nästan vad som helst. För egna sura slantar är det en annan sak och det finns en hel uppsjö med tillverkare jag inte kommer köpa en klocka av.


iPhone | Tapatalk
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Man skall aldrig säga aldrig innan man testat

För mig är det mest kostnaden som sätter stopp, hade jag oändligt med stålars skulle jag testa precis allt.
 

Jonaz

Rolex
Intressant topic detta...

"Att inte vilja ha"
Jag vet med mig att jag tex aldrig kommer att köpa en VC, för det finns annat för de pengarna jag hellre skulle äga. Men jag vill ju gärna HA en.

Frågan kanske skulle formuleras om. Vilken klocka skulle du inte bära?


iPhone | Tapatalk
 

Gentle_Giant

Cartier
Kanske borde börja använda gymkortet igen...
..uttrycket "det är inte skruvens fel om muttern inte passar" kan väl även tillämpas i klockvärlden? Tycker att de flesta muttrar passar mig, trots storlek, men man får ju ta det man får :D

Drar gränsen vid "hommage" och replikor, allt annat (vissa små undantag) skulle jag kunna tänka mig bära. Med andra ord, har ingen riktig hat-klocka. Känns lite väl generaliserande att inte kunna bära en klocka från ett visst märke.
 
Topp