• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Finns det ngn expert på Lemania?

D

Deleted member 18570

Guest
Hej,
Jag har spontanköpt en Lemania chronograph. Jag kan dock inte hitta några referenser till denna klocka. Kalibern är 1340 och boett och tavla är i princip en Wakmann Regatta men märkt Lemania. Är det någon som känner till detta ur?

Lemania Regatta-1.jpg
Lemania Regatta2-1.jpg
Lemania Regatta3-1.jpg

Tack, jag har sett den. Det är i princip samma klocka. Wakmann använder cal. 1341 medan min har 1340. Jag kan inte hitta någon info om att Lemania skulle ha släppt denna klocka i eget namn. Jag är lite nervös att jag köpt något hop-plock.

Här är Wakmanns motsvarighet

Wakmann-Regate-1.jpg
Det här har du förmodligen sett också, 1340:n ska visst ha 22 juveler.
1340.jpg

Den var ny för mig. Det enda jag sett innan är den här sidan...

Screenshot-2018-2-14 bidfun-db Archive Watch Movements Lemania 1340.png

Hej,
Jag har spontanköpt en Lemania chronograph. Jag kan dock inte hitta några referenser till denna klocka. Kalibern är 1340 och boett och tavla är i princip en Wakmann Regatta men märkt Lemania. Är det någon som känner till detta ur?

Lemania Regatta-1.jpg
Lemania Regatta2-1.jpg
Lemania Regatta3-1.jpg
Min spontana tanke hade varit att något var fel, men har tyvärr ingen aning. Kanske @TorNet vet?

Hej,

Lemania Regatta-1.jpg
Lemania Regatta2-1.jpg
Lemania Regatta3-1.jpg
Jag skulle gissa på att någon har bytt bryggan som det står 17 jewels, ska vara 22, på din, 1340 märkningen finns ju på din och balansen har mikro-skruven för ruckning vilket inte finns på 1341:an (17 j) , är så långt i från expert på Lemania man kan komma men det verkar lite fishy.

Tillbaka
Topp