• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns ett "renodlat" Breitling service center i sverige?

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Undrar om någon vet om det finns något Breitling servicecenter i Sverige som enbart sysslar med Breitling.
Eller är det så att något företag har rättighet att göra jobben åt Breitling? Så detta företag gör rep/service på flera olika fabrikat?
 

reffen

Omega
va in med min gamla klocka i Enköping(Lennarts ur tror jag) och stog o snacka med nån där, han påstod att ingen Breitling AD får serva/rep klockor längre, utan måste skickas iväg.. Breitling tyckte att dom hade för många som "ful" laga sina klockor så dom tog in allt. Sen om det stämmer har ja ingen aning.. dom hade tydligen sålt förut, men har inte Breitling i sortiment nu.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hmmm. När jag lämnade in min Bretiling på rep nu så skulle dom skicka iväg den, frågan är bara var och till vem?
 

noeLLY

Cartier
Timepromotion. Vet inte om dom bara gör breitling.
samma som swatch group nordic för omega longines etc.
Det är väl bara en centralverkstad! finns ju urmakare som beställer delar till klockorna också och gör servicen men då måste dom vara certifierade!
 

poormans

Rolex
stämmer det att time promotion har kvar breitling?? trodde de blev av med breitling i slutet av förra året och att breitling valde ut en del auktoriserade breitling urmakare/AD som får serva dem, men det rör ju på sig med AD/service ställen,

alla märken vill tajta till det för att de ska vara så exklusiva som möjligt

tråkigt för allt verkar bli dyrare och ännu svårare att hitta reservdelar

cheers
christian
 

fredtiger

Cartier
Jag lämnade min Breitling på service hos Breitling AD så sent som maj 2013. Då var det inga problem att få den servad (inhouse alltså). Kanske har ändrats sedan dess?
 

poormans

Rolex
kom just på att jag hade en breitling B1'a i sommras som var fullservad i juni av ngn göteborgs firma, full urverks service både på klockan och UTC samt en massa delar utbytta, typ kronor, visare och packningar gick löst på 9500 kr

vad fan hette den firman,

det var typ 1 eller 2 års garanti på jobbet så de borde vara certifierade

hörde även av killen som köpte den att han fick skicka dit den efter någon månad eller så för den stannade för honom, det gick på garantin trots att han var 3'a på den

cheers
christian
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Time Promotion är dit det flesta skickas, sedan ner till HQ om det är något besvärligt.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Nymans ur har urmakare som vad jag förstår är tränade av breitling.
Kolla nymansur.se och gå in under service, dom har bl a den enda auktoriserade AP urmakaren i sverige.
 
Topp