• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns kanske lite hopp i sambon

Spindel

KS vulkanolog på Island
Så min sambo tycker klockor är sjukt ointressant och retar mig för att jag hänger på detta forum.

Sedan plötsligt en dag nämner hon att "jag vill ha ett sånt där tygarmband, som du har på din nya klocka, till min klocka" (alltså min mako på nato).

Så illa kvickt går jag in och på natoband.nu och lägger en beställning och idag kom de, ett svart (för det ville eventuellt användas) och ett med lite färg:
tjTxgB2.jpg


Här är tråkklockan som är märkt Lambretta (inget fel på Lambretta som varumärke, men det varumärket hör hemma på skotrar):
rBi5a9C.jpg


Att få på natot på denna klocka var meckigare än vanligt då "bandhornen" är mer en integrerad del av boetten, men till slut:
4k4wX3M.jpg


Inget handledsskott men väl en pose (mest för att få visa min Mako igen):
qCEGzV4.jpg



Med detta har nu hoppet tänds om att det kanske blir någon mekanisk klocka i framtiden, men det handlar om små små steg, ett i taget ;)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Helt klart mycket bättre på natot.
Vad gäller mekaniska klockor är jag rädd att du helt sonika får köpa en till henne.
 
Topp